3982
Sök

Ett visslande ljud från bilen. Focus -10.

32 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
Hejsan Jag har en Ford Focus TDCI års modell 2010 Jag har ett ett riktigt irriterande problem på min bil. Bilen för sig funkar prima inga problem alls men det finns ett problem i den som är jobbigt och det är när jag exakt kommer över 100km gränsen så börjar det komma ett visslande ljud från där fläktarna sitter men det spelar ingen roll om jag stänger av fläkten jag vet riktigt inte vad jag ska göra för att om jag åker långa sträckor så får jag sitta och ha på hög musik bara för att slippa det visslande ljudet för att det slutar inte bara om jag åker under 100km och jag tänker inte precis köra 90 på e4 big_smile om ni skulle veta vad som är problemet skulle det vara till en stor hjälp.

/// Ändrat rubrik. HS.
Senast redigerat av Hybridsmurfen (22 mars 2014)

Forummoderator
18 119 Inlägg
22 mars 2014
TixTax93 skrev:
Hejsan Jag har en Ford Focus TDCI års modell 2010 Jag har ett ett riktigt irriterande problem på min bil. Bilen för sig funkar prima inga problem alls men det finns ett problem i den som är jobbigt och det är när jag exakt kommer över 100km gränsen så börjar det komma ett visslande ljud från där fläktarna sitter men det spelar ingen roll om jag stänger av fläkten jag vet riktigt inte vad jag ska göra för att om jag åker långa sträckor så får jag sitta och ha på hög musik bara för att slippa det visslande ljudet för att det slutar inte bara om jag åker under 100km och jag tänker inte precis köra 90 på e4 big_smile om ni skulle veta vad som är problemet skulle det vara till en stor hjälp.

Fläktar? Kupefläkt? Har den sugit in ett löv kanske? Ställ in ACC på alla ventiler öppna och fläkten på "1". Blås med tryckluft både i ventiler i bilen och i galler framför framruta.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
22 mars 2014
Har bilen fått vindrutan utbytt månntro?

"My drinkingteam has a racingproblem"

32 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
Jag har testat med tryckluft i ventilerna och testat att maxa fläktarna fortfarande samma problem är det inget som har fastnat eller något sådant? och problemet är också att ljudet kommer endå när fläktarna är av
Senast redigerat av TixTax93 (22 mars 2014)

Forummoderator
18 119 Inlägg
22 mars 2014
TixTax93 skrev:
Jag har testat med tryckluft i ventilerna och testat att maxa fläktarna fortfarande samma problem är det inget som har fastnat eller något sådant?

Har du kollat Kupéfiltret?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 004 Inlägg
22 mars 2014
Kan va att du har ett litet läckage vid vindrutan, då uppstår fenomenet du beskriver.
Har själv råkat ut för detta. Prova att tejpa längs kanterna på vindrutan och se om det blir nån skillnad.

32 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
ne har inte gjort det men det konstiga är att det fortfarande låter om fläktarna är stängda

Forummoderator
18 119 Inlägg
22 mars 2014
REG-SKYLTEN skrev:
Kan va att du har ett litet läckage vid vindrutan, då uppstår fenomenet du beskriver.
Har själv råkat ut för detta. Prova att tejpa längs kanterna på vindrutan och se om det blir nån skillnad.

Bra och billig idé.

32 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
Tack för tipset ska testa det men endå tycker jag att det är konstigt att ljudet kommer just från mitten av bilen inte vid rutorna big_smile

32 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
jaha nu förstår jag hur du menar jag läste visst lite fel ska testa det du menade tongue

1 004 Inlägg
22 mars 2014
TixTax93 skrev:
Tack för tipset ska testa det men endå tycker jag att det är konstigt att ljudet kommer just från mitten av bilen inte vid rutorna big_smile

Tyckte jag med smile

32 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
jag tackar så mycket för tipset grabbar jag ska testa imorgon och se om det blir någon skillnad annars hör jag av imorgon big_smile

Sök