3334
Sök

Häxblandning inför besiktning? (Olja i avgaserna)

460 Inlägg
3 april 2014
Stripz skrev:
Oceanmist skrev:
varför kat?

värmer och bränner bort orenligheter till en viss del . bara hitta en bara för besiktningens skull

annars byter hon motorn som hon ändå har ligger eftersom den som sitter i knackar och lever redan? mycket bättre

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

Emelie Hallberg
829 Inlägg
3 april 2014
Trådstartare
katen blir ju förstörd direkt av olja, (den ryker mycket) antagligen har oljeringarna koksat fasst

Voodoo
1 444 Inlägg
3 april 2014
nåja en av mina bilar dricker olja och monterar bara på katt på den så  fixar de sig för bessen sen  av efter åt .
bilen har  rullat med samma motor nu 60k mil

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Emelie Hallberg
829 Inlägg
3 april 2014
Trådstartare
Stripz skrev:
nåja en av mina bilar dricker olja och monterar bara på katt på den så  fixar de sig för bessen sen  av efter åt .

jo bilar kan ju dra olja utan att de blåryker nå särskilt.... motorn knackar nå grymt med.... vevlager/kolvbultar... den är inte alls friskt tyvärr... gått bara 25.000mil dock

6 649 Inlägg
3 april 2014
Oceanmist skrev:
Stripz skrev:

jo bilar kan ju dra olja utan att de blåryker nå särskilt.... motorn knackar nå grymt med.... vevlager/kolvbultar... den är inte alls friskt tyvärr... gått bara 25.000mil dock

roll

De/Dem

Egen
277 Inlägg
4 april 2014
Nu vet ja inte hur långt du kommit eller gjort nåt. Men köp 'engine flush' invändig 'tvätt' på flaska, följ instruktionerna. Sen byt till tjock olja och byt filter om de inte är gjort.

Köp även oljetillsats som 'fixar' oljeläckage.
Se till att inte ha för mycket olja
Montera en kat om du inte har det, såg de va snack om det.

Sen satsa inte på för mycket etanol, det gör mer på HC.
Men visst tanka 98 eller högre oxh släng i 10-20% e85
Senast redigerat av SimonT (4 april 2014)

Emelie Hallberg
829 Inlägg
4 april 2014
Trådstartare
lättare med motorn jag plockat ur en annan bil smile den knackar ju nå grymt i motorn... och nu när jag körde rykte de nå grymt... tjockare olja bytte jag till utan framgång..

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 april 2014
SimonT skrev:
Nu vet ja inte hur långt du kommit eller gjort nåt. Men köp 'engine flush' invändig 'tvätt' på flaska, följ instruktionerna. Sen byt till tjock olja och byt filter om de inte är gjort.

Köp även oljetillsats som 'fixar' oljeläckage.
Se till att inte ha för mycket olja
Montera en kat om du inte har det, såg de va snack om det.

Sen satsa inte på för mycket etanol, det gör mer på HC.
Men visst tanka 98 eller högre oxh släng i 10-20% e85

hm...  det där du skriver går mot mina  principer helt och hållet. :-/

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök