2950
Sök

Montering av hybrid dumpventil a4 1.8t b6

7 Inlägg
7 april 2014
Trådstartare
hej jag skulle vilja montera en hybrid dumpventil på min audi a4 1.8t 2004 163 hästar. men jag vet inte vart den sitter och hur man ska koppla. någon som har hybrid o vet om det fungerar med dem utan att lmm går samtidigt som det blir lite dumpljud? tacksam för svar big_smile

3 860 Inlägg
7 april 2014
Din LMM kommer inte gå för att du byter dumpventil...........

Allra lättaste sättet att få dumpljud utan att hålla på och byta dumventil, vilket kan ge en mer strul än man hoppats på om det inte blir rätt, är att montera ett öppet spotluftfilter och gärna ett som inte ska oljas in typ som ett AEM Dryflow. Det skulle kunna se ut likt detta, fast jag syftar på ett annat märke då: http://sv.bsr.se/produkt/audi_a4_b6_b7_ … 4900420/33

Vill man ha högra dumpljud kan man då trimma bilen och få ett högre laddtryck som ger ett högre dumpljud.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

7 Inlägg
7 april 2014
Trådstartare
okej för har sett på lite trådar att llm har gått sönder om man byter till öppen dump så det var just därför jag tänkte på hybrid dump hälften av luften går tillbaks och hälften ut. okej jag har ju tänkt på ett öppet filter men inte ett sånt som man behöver göra rent och olja in o sånt.
okej ja det är väll det som kanske behövs för att det ska dumpa lite mer ! smile

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
7 april 2014
Börja med att plocka bort luftburken och peta dit ett dryFlow om du vill slippa inoljningen. Skippa allt som släpper ut luft ur systemet. Risken är att motorn i princip räknar det som läckage.

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

3 860 Inlägg
7 april 2014
crasyman skrev:
okej för har sett på lite trådar att llm har gått sönder om man byter till öppen dump så det var just därför jag tänkte på hybrid dump hälften av luften går tillbaks och hälften ut. okej jag har ju tänkt på ett öppet filter men inte ett sånt som man behöver göra rent och olja in o sånt.
okej ja det är väll det som kanske behövs för att det ska dumpa lite mer ! smile

Om deras LMM pajjar vid byte av dumpen har dom antingen fel för sig eller skadad LMM redan innan.. Däremot har viss otur och deras LMM går sönder när dom monterar öppet luftfilter, detta oftast pga oljan man tvättar filtret med som åker in i LMM.
Därför är det lättast att skaffa ett AEM filter så slipper man den risken!

Men, öppet filter så kommer du höra org dumpen. Vill du höra den ännu mer och ha bilen lite piggare så är det chip som gäller!

Lycka till!

Autotech

7 Inlägg
7 april 2014
Trådstartare
okej tack så mycket för svar !big_smile det får nog bli ett öppet fast utan rengörning då smile

3 860 Inlägg
7 april 2014
crasyman skrev:
okej tack så mycket för svar !big_smile det får nog bli ett öppet fast utan rengörning då smile

aa.. rengras ska det, men det ska inte oljas in efteråt, det är oljan som brukar sabba LMM wink

http://www.creatix.se/tuning-motor/luft … filter/424
Senast redigerat av spokenratt (7 april 2014)

Autotech

Sök