2986
Sök

Massive Audio V122II, bra eller anus?

33 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
fick tag i ett par Massive Audio V122II 2x2ohm
element, samt Ett massive audio NX2 steg, Steget verkar ju rätt okej men basarna, är det något att ha?

Avstängd
598 Inlägg
8 april 2014
Jag tycker det verkar ha rätt dålig känslighet för att vara 2x2 Ohm, bara 86 dB, och det kräver massor med effekt för att få det att låta. Vissa tillverkare är ofta bra på en eller två saker, resten av sortimentet är inte lika bra. JL Audio är bra på basar, Focal är bra på högtalare och andra är bra på slutsteg. Så du kan ha rätt. Vilket rykte har Massive Audio? Såg nu att en ny bas kostar 995. Så det är med all säkerhet inget att ha.
Senast redigerat av Nausea (8 april 2014)

33 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
Egentligen så har jag ingen erfarenhet alls av Massive serien..
Får bygga ihop en låda och se vad det kan leverera till.
Återkommer med svar!

1 426 Inlägg
8 april 2014
eone skrev:
fick tag i ett par Massive Audio V122II 2x2ohm
element, samt Ett massive audio NX2 steg, Steget verkar ju rätt okej men basarna, är det något att ha?

basen är det ju inget fel på men skulle ju hellre kört på ett monosteg till de basarna
är grejerna från bilstereohörnan kanske tongue ?

33 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
Får testa helt enkelt.. Ja det verkar som att det kommer därifran ef det inhandlades i kaktrakterna

1 523 Inlägg
8 april 2014
Massive Audio gör bra basar och middar... resten enligt mig är inte superb

1 523 Inlägg
8 april 2014
Nausea skrev:
Jag tycker det verkar ha rätt dålig känslighet för att vara 2x2 Ohm, bara 86 dB, och det kräver massor med effekt för att få det att låta. Vissa tillverkare är ofta bra på en eller två saker, resten av sortimentet är inte lika bra. JL Audio är bra på basar, Focal är bra på högtalare och andra är bra på slutsteg. Så du kan ha rätt. Vilket rykte har Massive Audio? Såg nu att en ny bas kostar 995. Så det är med all säkerhet inget att ha.

86dB rätt rimligt, det krävs inte mycket effekt för att få fart på det elementet då konen bara väger 130gr.

MEN jag skulle rekommendera TS att köpa andra grejer än Massive.

Sök