Läcker vatten in i bilen

LevandeLiket
9 april 2014 · 36 Inlägg

Tjena.

Golf 4, -98. (2 dörrars)

Som rubriken lyder så läcker det in vatten i bilen. Varit så sedan jag köpte den...

Det samlas vatten (en liten pöl, varit ca 0,5-1,5L en gång) både på passagerarsidan och förarsidan, fram o bak på golvet.
Har inte haft tid att gå igenom detta noga än. Men verkar inte vara ifrån rutorna det läcker in i iaf. Inte heller från dörrpanel (tror jag, kan ha fel, verkar iaf inte så) Skulle vilja ha lite råd/förslag var jag kan kolla, om ni känner för det??

Tack på förhand.

jaka54
10 april 2014 · 5 904 Inlägg

Hej!
Luktar och smakar vattnet glykol?
I så fall värmepaketet som läcker annars vindrutan! Åk till ett glasfirma så hjälper dom dig med felsökning.

Krist
10 april 2014 · 716 Inlägg

Hade en 240 för lääänge sen som tyckte om vatten inne i bilen. Visade sig att jag hade hål i golvet och mattan sög upp vattnet för att sen spridas inne i bilen och fylla hål etc... Hissa upp bilen och kolla under tongue

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
Krille_Fox FOX Galning!
10 april 2014 · 313 Inlägg

Har en kollega med samma problem ( & bil)
Visade sig att det kom in vatten via vindrutan & rann bakom instrumentpanelen..

Kolla så det är tätt vid rutan. Annars kolla värmetaketet  alt leta små hål i golvet smile

//krille

Senast redigerat av Krille_Fox (10 april 2014)

Saab 9-3 Aero "Coupe - Lågmilaren." (2001)
patrik531
10 april 2014 · 334 Inlägg

under motorhuven mot torped vägen sitter de som ett gumi rör eller nått den kan va igen täpt komma ej ihåg va den heter riktigt men de e dränering vattnet som kommer skall rinna ut där o under bilen men kan ha täpts igen hade samma problem på min audi men de försvann när jag rensa det på audin satt de under batteriet där va de mängder med vatten

Rösta gärna på mina bilar Mvh
Saab 9-5 (2007)
Saab 9-5 Aero "Svensken" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang