3065
Sök

VW golf IV gti -01

1 Inlägg
12 april 2014
Trådstartare
#1
Hejsan! Jag har ett underligt fel på min golf..
För ungefär 5 dagar sen skulle jag kabla igång min kompis, och jag gjorde precis som man ska kabla igång, sen åker jag två mil in till Uppsala och sedan tänds laddningslampan och bilen säger "generator verkstatt" efter tio sekunder slocknar det så jag tänkte inte mer på det, åkte 2 mil till och släppte av en vän sen åkte en mil till och då tändes antispinn lampan och abs lampan och airbag lampan. Och mitt xenon börja flimra . Och den gick ojämnt på tomgången. Så fick bogsera hem bilen jag antog det var fel på generatorn för bilen sa de 3 mil innan. Så tog den generatorn och åkte in till generatorservice i Uppsala och dom prova den och sa att den funka felfritt, dom påpeka kolen. Så jag köpte ny laddningsregulator, ( kolen sitter ju i den och orka inte byta lösa kol) och satte tillbaka generatorn. När jag startar bilen så pendlar den mellan 800-1100 varv och gasen funkar inte ( elgas ) och volten tickar sakta men säkert ner i batterit. Jag mätte om den ladda nånting och den ladda bara 7 volt. Drog man ur kontakten på generatorn så ladda den 11 volt ( kontakten för laddningslampan ) och när man drar på helljus eller stereon så dör bilen och den startar inte igen om man låtit den ladda ett tag. Så min fråga är vad är felet? Lagom less att inte kunna ta sig någonstans och att lämna in bilen är lite dyrt för min ekonomi då jag går i skolan fortfarande.
Senast redigerat av Tobbehed (12 april 2014)

6 011 Inlägg
12 april 2014
#2
Hej!
Eftersom ditt batteri var helt slut( Du fick ju bogsera bilen hem) så antar jag att du behöver ladda batteriet. Gör det först och se vad som händer.


Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
12 april 2014
#3
Kolla säkringsdosan uppe på batteriet, ofta har det lossnat på skruvarna och korrosion skett på säkringar bl.a kolla detta först och rengör det

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***


Sök