2902
Sök

Rallystukad Volvo 940

Volvo 940 som ska bli "rallystukad". Inflyttade kofångare, Weber motor, mm. mm.

30 659 Visningar
Uppdaterades senast 9 mars 2014
382 Inlägg
28 mars 2014
volvopowah skrev:
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2177710

30 mil gjorda och bilen fungerar kanon. och soppa drar den.. ca 1,8L milen lugn körning wink

1,8l milen!??? för helvete nästan snålare än min skit volvo! min drar runt 1,5 till 2 liter milen och fitt bilen e original! sad regina skit....

53 Inlägg
30 mars 2014
dormdasse skrev:
volvopowah skrev:
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2177710

30 mil gjorda och bilen fungerar kanon. och soppa drar den.. ca 1,8L milen lugn körning wink

1,8l milen!??? för helvete nästan snålare än min skit volvo! min drar runt 1,5 till 2 liter milen och fitt bilen e original! sad regina skit....

Bilen drog 2L milen första vändorna. Nu efter 15 mil varav några mils lekande har den dragit 1.76L/milen smile

Varning för flygande verktyg

382 Inlägg
30 mars 2014
fyfan inte så jävla farligt ändå smile

53 Inlägg
30 mars 2014
dormdasse skrev:

Egentligen sjukt dyrt, då en lambo på 600 hk drar mindre wink Men åker 2 dagar till. Sen tar jag min 244a ist smile

382 Inlägg
30 mars 2014
volvopowah skrev:
dormdasse skrev:

Egentligen sjukt dyrt, då en lambo på 600 hk drar mindre wink Men åker 2 dagar till. Sen tar jag min 244a ist smile

okok ;P du får ta rally åket på träffar och leka av dig ist smile

340 Inlägg
30 mars 2014
Ser bra ut wink va har du för bensinpump? btr? har du bestyckat förgasarna nått? smilesmile
Senast redigerat av haweri (30 mars 2014)

53 Inlägg
1 april 2014
haweri skrev:
Ser bra ut wink va har du för bensinpump? btr? har du bestyckat förgasarna nått? smilesmile

Tack! Har åkt med den mekaniska pumpen och en elpump för att pumpa fram ordentligt med soppa vid start tex. och förgasarna och toppen är från en folkracebil och har bestyckats av någon annan. Funkar fint. Dock lite tjurig under 2500 varv, men det är frän cool big_smile wink

53 Inlägg
1 april 2014
volvopowah skrev:
haweri skrev:

Tack! Har åkt med den mekaniska pumpen och en elpump från biltema för att pumpa fram ordentligt med soppa vid start tex. och förgasarna och toppen är från en folkracebil och har bestyckats av någon annan. Funkar fint. Dock lite tjurig under 2500 varv, men det är frän cool big_smile wink

340 Inlägg
2 april 2014
volvopowah skrev:
volvopowah skrev:
haweri skrev:

Tack! Har åkt med den mekaniska pumpen och en elpump från biltema för att pumpa fram ordentligt med soppa vid start tex. och förgasarna och toppen är från en folkracebil och har bestyckats av någon annan. Funkar fint. Dock lite tjurig under 2500 varv, men det är frän cool big_smile wink

okej. funkar det bra på höga varv med den mekaniska pumpen också? smile ska också göra ett liknande bygge tongue
Senast redigerat av haweri (2 april 2014)

53 Inlägg
2 april 2014
haweri skrev:
volvopowah skrev:
volvopowah skrev:

okej. funkar det bra på höga varv med den mekaniska pumpen också? smile ska också göra ett liknande bygge tongue

Jadå! den hänger med smile

340 Inlägg
19 april 2014
volvopowah skrev:
haweri skrev:
volvopowah skrev:

hur har du gjort med gasen? med wiren och sammankopplingen mellan förgasarna? smile

53 Inlägg
19 april 2014
haweri skrev:
volvopowah skrev:
haweri skrev:

hur har du gjort med gasen? med wiren och sammankopplingen mellan förgasarna? smile

Klämde dit vajern med en slags klämma. Nu sitter motorn i e folkracebil igen och 940n ska skrotas. Om ingen annan hämtar den fort smile

340 Inlägg
19 april 2014
volvopowah skrev:
haweri skrev:
volvopowah skrev:

Klämde dit vajern med en slags klämma. Nu sitter motorn i e folkracebil igen och 940n ska skrotas. Om ingen annan hämtar den fort smile

okej men de löste sig ändå smile

Sök