4380
Sök

B230f

8 Inlägg
21 april 2014
Trådstartare
håller på och snickrar busbil av en 740 -86. med en 230f. men jag vill inte åka med insprut utan vill ha dubbla weber 40 o lite annat. min egentliga fråga är om jag kan montera skelettsvänghjul på den istället för "skålsvänghjulet" o hur skall man göra då med tändningen? som styrs av vevaxelläget antar jag på svänghjulet.

vill inte svetsa dit massa kransar som jag har sett på några forum.

"the speed was right but the curve was wrong"

6 657 Inlägg
21 april 2014
Inte avancerad motorteknik men, plocka tändsystemet ifrån en B230A så styrs rotorn via balansaxeln.

De/Dem

8 Inlägg
21 april 2014
Trådstartare
Är det blockmonterad fördelare på 230A?

Volvo 200 Entusiast
51 Inlägg
21 april 2014
Det sitter blockmonterat på alla B21, 23, 230A Motorer även om den sitter i en 740

Jag antar att det är brytarsystem på 740 också, så plocka hela fördelaren kondensator och tändspole.

Så är det bara att gasa smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 april 2014
uj uj, lite för mycket på en gång. Sök och skapa gärna en tråd igen efter reglerna om du inte hittar

1§ Innan du startar en ny tråd eller skriver ett inlägg.
Sök! Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad av någon annan.

2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök