rosten1000 skrev:
Det verkar som om du pluggar och har lite pengar just nu.
Förr gjorda jag vansinniga saker för att spara lite pengar. Idag så har jag insett att en förlorad arm eller hand pga några få sparade kronor är vad man kallar dum snål.
Sen har man alltid nytta av verktyg man köper i framtiden om man fortsätter att skruva.
Senaste bilen jag fixade till lite snabbt var en peugeot 406. Fick den gratis för att den skulle köras till skroten.
Köpte delar för 1430:- på Returbilen till den och på tre dagar så hade jag fixat till den och besiktigat den. Hade jag sålt den då så hade jag fått 8-10000:- för den. Hade jag inte ägt några verktyg så hade jag inte kunnat fixa till den så se inte bara verktygen som en kostnad utan med rätt verktyg så kan du också tjäna pengar. Tänk på det!
Mitt tips är att köp en bil som inte har gått igenom besiktningen. Du betalar 1000-2000:- för den.
Åk till en bilskrot där du får skruva själv. Skruva bort dom delar som du behöver för att besiktiga. Åk hem och montera dom. Besiktiga bilen, rekonda den invändigt och utvändigt. Sälj den på Blocket så har du en vinst på den.
Du har då pengar för att köpa en ny bil att fixa till och sälja och en del pengar över som du kan köpa verktyg för. På så sätt blir dina verktyg gratis. Samt få pengar över till fräna saker till din 740.
Idag så har jag gott om maskiner och verktyg och då går jobbet fortare och jag slipper blöda överallt.
Jag har också möjligheter att bygga på min hotrod, tjäna en och annan krona på reparationer och åka runt i en fixad skrotbil utan större kostnad. .