4567
Sök

Ang carfax/blocket, avskräckande och dessutom fel? (i mitt fall)

1 079 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
La upp en annons på min bil idag och skulle kolla hur den ser ut och får se detta under min annons:

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24918/24918-eedc7230a9acd8d9dcf62862b12c7a8b.jpg

Jag har av nyfikenhet slagit in mitt regnr och det finns inget registrerat på bilen, trycker man på länken så står det att det finns 22poster på bilen men när man går vidare "ooops finns inget registrerat på det här regnr", fattar inte var de får det där ifrån det är ju totalt fel information. Det kan ju avskräcka en del köpare....
Senast redigerat av Madhouse (27 april 2014)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

640 Inlägg
27 april 2014
Hur menar du, att den under annonsen säger att det finns 22 punkter i historiken men om du slår in regnumret på carfax.se så säger den att det finns noll? Känns ju lite konstigt om det skulle finnas noll historik hos Carfax eftersom att registrering, ägarbyten, besiktningar etc står med.

1 079 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
pulchi skrev:
Hur menar du, att den under annonsen säger att det finns 22 punkter i historiken men om du slår in regnumret på carfax.se så säger den att det finns noll? Känns ju lite konstigt om det skulle finnas noll historik hos Carfax eftersom att registrering, ägarbyten, besiktningar etc står med.

Importbil, slår in på flera importbilar på carfax rapporterar fel men slår man in regnr manuellt finns inga poster (verkar inte gälla alla men ändå det ger ändå fel information och kan inte anses som tillförlitligt) det är en sak om det finns saker registrerade men när de inte kan visa nånting när man slår in regnr så ska det inte stå något under annonsen heller.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24918/24918-6b03eabe2973dff68813dd782deddb19.jpg
Senast redigerat av Madhouse (27 april 2014)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

1 200 Inlägg
28 april 2014
Skriv in ditt chassinummer i samma ruta som du annars skriver registreringsnumret, så dyker det möjligtvis upp något.

Sök