3790
Sök

Impreza WRX 1an växel låter konstigt!

26 Inlägg
13 april 2014
Trådstartare
Tjenare! jag har en subaru impreza wrx 01. växelådan rasade för 2 månader sen och har nu köpt en ny växellåda från en annan subaru som hade gått 8000 mil CA. Allt gick jätte bra i början tills jag hade kört ca 1 vecka!
Nu börjar 1ans växel låta konstigt som att man backar! Svårt att förklara men ni vet att backen har ett speciellt ljud som blir högre och högre när man backar fortare? Det är nu så det låter på 1ans växel.

Någon som vet vad felet kan vara?

Kolla gärna in mina bilar och betygsätt !

Avstängd
1 031 Inlägg
13 april 2014
Dags för växellådsrenovering med andra ord, backen låter speciellt pga att den har rakskurna drev och så ska inte 1:an låta...

26 Inlägg
13 april 2014
Trådstartare
Ajdå .... låter inte alls bra då för att satte in den lådan för typ 3 veckor sen hmm

Kolla gärna in mina bilar och betygsätt !

28 Inlägg
28 april 2014
Såvida inte ettans växel är rakskuren på den nya lådan. Men det borde du ju hört första provturen isåfall. smile

1 365 Inlägg
29 april 2014
Den kan ju ha gått 8000 hårda mil innan du köpte den. Det är surt med att köpa begagnade prylar. Man har inte alltid någon koll på hur de brukats.

Bjompa skrev:
Ajdå .... låter inte alls bra då för att satte in den lådan för typ 3 veckor sen hmm
Senast redigerat av Richtenb (29 april 2014)

866 Inlägg
29 april 2014
Klassiskt ! Tar man ner en låda som gått ett tag så det första man gör är att tappa ur oljan innan man tar ner den. !?
Allt spån och avlagringar ligger i botten av lådan. Tar man ner den så rör man om i oljan och skiten sätter sig i gavel lagerna.  Särskilt om man sätter den på kopplingshuset.

Sök