4537
Sök

Ang. banor i sverige som man kan åka ban-mc på !

1 142 Inlägg
29 april 2014
Trådstartare
ska införskaffa banhoj å undrar vart alla banor i sverige där man kan åka hoj på finns.

lista alla ni kommer på ! finns de hemsidor till alla banorna så uppskattas även de!

de gäller alltså inte cross eller enduro utan banpreppad Landsvägshoj

1 948 Inlägg
29 april 2014
det körs hoj på alla banor i sverige... googla så kommer du säkert hittade både arrangörer, märkesklubbar och forum för detta.

KHRacing
30 april 2014
Anderstorp om 1,5 vecka exempelvis . kolla in sporthoj punkt com o deras banträffarsforum

8 886 Inlägg
30 april 2014
baltis skrev:
det körs hoj på alla banor i sverige... googla så kommer du säkert hittade både arrangörer, märkesklubbar och forum för detta.

På Tierp Arena får man INTE köra hoj, så att man skulle få köra på alla banor stämmer inte.

Fotograf på tierpidag.se

9 121 Inlägg
1 maj 2014
På Linköpings Motorstadion brukar dom ha 1-2 eftermiddagar i veckan där man mc ägare får åka å svina av sig. Kostar ett par 100:- och så delar dom upp det i 2 eller 3 grupper efter hur van man är vid mc.

1 142 Inlägg
1 maj 2014
Trådstartare
får bli medlem på sporthoj.com å kika lite ! satt å kika efter banor igår men kan namnet på 1 å de är mantorp å enligt deras events för sommarn verkar noll av dom vara för mc. men får se vart man hamnar då big_smile

1 948 Inlägg
1 maj 2014
snoddas skrev:
får bli medlem på sporthoj.com å kika lite ! satt å kika efter banor igår men kan namnet på 1 å de är mantorp å enligt deras events för sommarn verkar noll av dom vara för mc. men får se vart man hamnar då big_smile

Många (dom flesta) banägarna är lite dumma (enligt min mening), dom listar nämligen bara sina egna events INTE dom där dom hyrt ut banan till någon annan.

Kolla rejsa.nu där har du en mycket bra banguide över alla banor i sverige.

1 948 Inlägg
1 maj 2014
Hamilton skrev:
baltis skrev:

På Tierp Arena får man INTE köra hoj, så att man skulle få köra på alla banor stämmer inte.

Får man inte? Varför inte? Är den inte godkänd för det? Låter väldigt konstigt... googlade lite snabbt och första jag fick upp var detta - "Har du en registrerad eller oregistrerad Race-/Gatbil eller MC så är du välkommen att köra på Tierp Arena under Speed Week Festival 12-18 juli."

Visserligen 2013, men kan ju inte ha någon betydelse.

Vad har du för källa på din info som säger att man inte får köra mc på tierp?

KHRacing
1 maj 2014
baltis skrev:
Får man inte? Varför inte? Är den inte godkänd för det? Låter väldigt konstigt... googlade lite snabbt och första jag fick upp var detta - "Har du en registrerad eller oregistrerad Race-/Gatbil eller MC så är du välkommen att köra på Tierp Arena under Speed Week Festival 12-18 juli."

Speedweek är dock bara på strippen & rakt fram.

SVEMO hade aldrig tillåtit Tierps banracingbana för MC. dock finns det ju som tur e andra försäkrningsbolag

1 948 Inlägg
1 maj 2014
KHRacing skrev:
baltis skrev:

SVEMO hade aldrig tillåtit Tierps banracingbana för MC. dock finns det ju som tur e andra försäkrningsbolag

Alltså får man köra MC på tierp, dock inte under sbf flagg utan sma.

KHRacing
1 maj 2014
baltis skrev:
KHRacing skrev:
baltis skrev:

Alltså får man köra MC på tierp, dock inte under sbf flagg utan sma.

Jupps. men vad jag vet så är det bara rakt fram. men ja. man får köra på Tierp .-)

Sök