2360
Sök

Vilket trimm till BMW f10 520i ? ?

20 Inlägg
20 april 2014
Trådstartare
Ja men han kanske körde som en lunatic eller ngt vilken firma var det som chippade ??

O ja somsagt boxar är det nya som alla har till f modellen

957 Inlägg
21 april 2014
Svar nej Det var en 535D E60 och om vi ska diskutera saker så så var det samma firma som du nämde i början  V-.........  hmm

han sa efter ett tag han körde den så började motorn skaka som in i helvete. Men det var länge sen jag snackade med snubben  vi började smacka så angåande chip så  sa han sådär..

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
21 april 2014
Transporter89 skrev:
Svar nej Det var en 535D E60 och om vi ska diskutera saker så så var det samma firma som du nämde i början  V-.........  hmm

han sa efter ett tag han körde den så började motorn skaka som in i helvete. Men det var länge sen jag snackade med snubben  vi började smacka så angåande chip så  sa han sådär..

Visst var den silver? Annars så är det två bilar från V-...... Som har gått samma öde

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

957 Inlägg
21 april 2014
PITSTOP skrev:
Transporter89 skrev:

Visst var den silver? Annars så är det två bilar från V-...... Som har gått samma öde

Hmm jag tror den här var  grå  jag är inte helt hundra men vet att det var  från V--- och  att det är en 535D E60

20 Inlägg
21 april 2014
Trådstartare
Well shit can happen liksom så är det även gdm performance bilar kan gå åt helvete , Litar ju mer på firmor som V-Tech och BSR Hartge Kellners än andra ju så är det...

Glada nyheterna dock är att det möjligtvist med guds hjälp kmr gå att chippa min via mjukvaran smile! så med lite tur kmr allt gå klockrent till smile!

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
21 april 2014
Tribuns skrev:
Well shit can happen liksom så är det även gdm performance bilar kan gå åt helvete , Litar ju mer på firmor som V-Tech och BSR Hartge Kellners än andra ju så är det...

Glada nyheterna dock är att det möjligtvist med guds hjälp kmr gå att chippa min via mjukvaran smile! så med lite tur kmr allt gå klockrent till smile!

Tänk till 2ggr innan du låter någon spräcka din ECU wink
Lycka till!!

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
21 april 2014
Transporter89 skrev:
jag tror det var den  PITSTOP http://www.garaget.org/?car=229875

Ok det är en e61 LCI, den har jag inte hört något om smile

20 Inlägg
21 april 2014
Trådstartare
Haha inget är omöjligt i denna värld om nu bmw kan göra så skottsäker spärr skulle nasa anlitat dem för länge sen??

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
22 april 2014
Tribuns skrev:
Haha inget är omöjligt i denna värld om nu bmw kan göra så skottsäker spärr skulle nasa anlitat dem för länge sen??

Hojta till när du är klar så vi vet.
Det handlar inte om säkerhet på det viset utan har med nyckeln att göra. När den inte stämmer med antalet siffror mot bilens originala så får du beställa ny styrenhet och koda in den den med hjälp utav BMW.

Hade det varit möjligt och enkelt så hade några utav världens största löst det efter 4år.

Glöm inte att jag jobbar med BMW optimering och har god kännedom om problem och lösningar inom området.
Har även kontakter och support från England, Tyskland, Schweiz, Italien samt Frankrike inom samma område.

Finns många företag i Sverige som "håller" på att lösa och försöker på kund bilar.

Senast var det en x1 20d som åkte på det big_smile
Notan var lagom roligt samt att det var en tjänste bil så företaget tvingade honom att köpa ut bilen asap.

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 april 2014
Tribuns skrev:

Det senaste esset i rockärmen var att sälja originalprogramvaror för att komma runt krypteringen. Alltså att de moteller som har samma motor chippas genom att ge storebrors mjukvara till lillebror.  Då kan du chippa en 520 till 528(tog bara två bilar på ren slumt utan verklighetsåterkoppling) och att den fortfarande är "original" smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 april 2014
Tribuns skrev:
Litar ju mer på firmor som V-Tech och BSR Hartge Kellners än andra ju så är det...

Det är ett farligt resonemang. Firmorna du nämner där är i helt olika ligor alla tre.  Min favoritfirma till Volvon har varit Autotech, naturligt val och ett känt namn hos i princip alla.  Nu är firman såld, nya saker händer och jag har helt plötsligt inte en blekaste aning om vad dem gör nu för tiden.  Ska jag fortsätta rekommendera dem trots ägarbytet eller hur ska man göra?   Ingenting säger att det behöver vara sämre på något vis, men jag personligen vet inte längre.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 april 2014
PITSTOP skrev:
Glöm inte att jag jobbar med BMW optimering och har god kännedom om problem och lösningar inom området.

Vad säger du om AC Schnitzers citat då? Håller du inte med mig nu om att dem inte lever upp till ryktet med sitt resonemang?

957 Inlägg
22 april 2014
Tribuns skrev:

Jadå  det kan hända till alla det är inte så att jag kastar skit på den ena för att höja den andra  Så tolka inte det helt fel.  Jag sa bara vad som händer  sen är det upp till dig att göra som du vill smile

957 Inlägg
22 april 2014
PITSTOP skrev:
Transporter89 skrev:
jag tror det var den  PITSTOP http://www.garaget.org/?car=229875

Ok det är en e61 LCI, den har jag inte hört något om smile

Aha  inte den blekaste aning du  det var bara vad jag har hört så  Har ingen koll alls på bmw  bilar  är mer för  riskokare big_smile

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
6 maj 2014
Tribuns skrev:

Hur går det med optimeringen?

Sök