Vad slits mest i en låda egentligen? om man tex kör med 100hk över vad den e byggd för. Vilket ger med sig först? kan man själv uppgradera delarna? exempelvis en 4vxl 240 låda som har sån lustig utväxling om man vill få den o hålla lite bättre?
Beror på körstil samt hur du valt att misshandla den. En växellåda har ju både lager, drev synkringar blandannat som slits olika fort beroende på. Vilken låda gäller det eller är det bara allmänt?
Beror på körstil samt hur du valt att misshandla den. En växellåda har ju både lager, drev synkringar blandannat som slits olika fort beroende på. Vilken låda gäller det eller är det bara allmänt?
ja okej så man kan inte köpa starkare delar då som folk gör till motorer ? jag tänkte inte misshandla min bil jag är bara nyfiken på om man kan få tex en m40 låda att tåla mer? Låt säga man små axxar lite då och då med max 200hk. bara i 2an/3an utan att piska upp varvet o bränna koppling. Hur blir livslängden troligtvis med denna körstil?
Beror på körstil samt hur du valt att misshandla den. En växellåda har ju både lager, drev synkringar blandannat som slits olika fort beroende på. Vilken låda gäller det eller är det bara allmänt?
ja okej så man kan inte köpa starkare delar då som folk gör till motorer ? jag tänkte inte misshandla min bil jag är bara nyfiken på om man kan få tex en m40 låda att tåla mer? Låt säga man små axxar lite då och då med max 200hk. bara i 2an/3an utan att piska upp varvet o bränna koppling. Hur blir livslängden troligtvis med denna körstil?
Kompisen körde 300hjul hästar på m45:a låda, och det höll några år iaf. Allt beror på kör stilen. Varvstopp och kasta i växlarna som en idiot då håller ingen låda länge.