Börjar bli irriterad på bilen eller verkstaden vet inte vilket det skall vara, här kommer historien:
Efter en besiktning fick jag nedslag på lamdasensor, gaspedalsgivare (dessa två under e-diagnosen) samt en bakdörr som ej gick att öppna. Lämnar in bilen och efter de säger at fel är åtgärdade, ny lamdasensor och lagat dörr samt ombesiktning (hos verkstaden) så kör jag hemåt .
Efter ett tags körning börjar airbaglampa lysa sporadiskt, efter ytterligare tid ABS-lampan ytterligare någon mil även olje och ladd/batterilampan till sist även handbromslampan. De lyser lite då och då och oftare. Sen slutar hastighetsmätare, varvräknare och radio att fungera. Under all denna tiden går bilen helt normalt. När jag parkerar hemma och provar att starta igen går den inte igång, tyckte jag hörde något väldigt kort ljud från startmotorn första gången men sen helt död, startar heller inte med startkablar. Det ända mer som märkts efter reparation som jag inte kommer ihåg innan är något läte bak som låter som något vore löst, försökte utesluta något som låg löst i baklucka, lätt lite så, kanske inte har alls med det andra att göra men det var inte där innan jag lämnade in den.
Svaret jag fått från verkstad efter felsökning är generator som inte laddar som den ska och den plus rem måste bytas, de sa att de uteslutit allt annat och att den inte fungerar som den skall.
Jag tycker det hela verkar väldigt konstigt, det här är fel som jag inte haft på bilen förut, ladd/batterilampan har inte lyst förut och den har startat och gått utan problem innan dess. Min tanke var att under reparationen så hade någon el-kontakt kabel börjat glappa för att sedan lossna eller lägga av.
Vad säger ni är ett plötsligt generatorfel mer troligt än att verkstaden har orsakat något under reparationen.
Kan också säga att SERV-lampa tillsammans med fyll-på-spolarvätska-lampa har lyst sen lååååångt tillbaka, spelar ingen roll om man fyller upp den lyser upp efter ett tag ända, har bara accepterat att den sensorn måste vara fel, men känns inte som något viktigt.
Tack om ni orkat läsa igenom försöker vara så utförlig som möjligt, största intresset är om jag skall lita på verkstaden eller inte. Tankar och tips uppskattade
/mister Bister