Den lilla enradiga skylten (300 x 110 mm) får endast användas om skyltutrymmet inte medger att den ordinarie skylten får plats.
Att fordonet är ombyggt eller att extra utrustning eller utrustning som inte är original är monterad på fordonet är inte skäl nog för att den mindre skylten ska få användas. En fordonsägare som gör sådana ändringar på sitt fordon ska se till att fordonets ordinarie skylt fortfarande kan användas.
Varför länkade du inte sidan med alla regler istället för att skriva dom här?? Eller jobbar du på transportstyrelsen?
Står på första sidan.
Hittar ingenstans i tråden svaret på den viktiga frågan var it_mutt arbetar, det är av fruktansvärt stor relevans i frågan huruvida man får tillstånd till registreringsskylt i litet format eller inte.
Varför länkade du inte sidan med alla regler istället för att skriva dom här?? Eller jobbar du på transportstyrelsen?
Står på första sidan.
Hittar ingenstans i tråden svaret på den viktiga frågan var it_mutt arbetar, det är av fruktansvärt stor relevans i frågan huruvida man får tillstånd till registreringsskylt i litet format eller inte.
Då jag är en elak jävel och inte avslöjar vad jag jobbar med, bjuder jag iaf på länken till transportstyrelsen. Och då jag inte avslöjat mitt arbete, får jag helt enkelt hoppas att världen inte stannar upp helt idag pga det.
Då jag är en elak jävel och inte avslöjar vad jag jobbar med, bjuder jag iaf på länken till transportstyrelsen. Och då jag inte avslöjat mitt arbete, får jag helt enkelt hoppas att världen inte stannar upp helt idag pga det.
du har ju en liten skylt bak. i värsta fall kan du ta och beställa en till skylt bak och sätt den fram. det är fusk och stämmer inte med papprerna, men svår att tro att dom kollar det så noga. dom kollar nog mest så att dom är "märkta" av transportstyrelsen.
du har ju en liten skylt bak. i värsta fall kan du ta och beställa en till skylt bak och sätt den fram. det är fusk och stämmer inte med papprerna, men svår att tro att dom kollar det så noga. dom kollar nog mest så att dom är "märkta" av transportstyrelsen.
Har funderat på det också, men ja vill ha det i papprena. I och med att jag redan har liten bak, så är ju bilen en "USA" modell. Vet att jag sett en del importbilar med små plåtar där den sitter på en liten list, eller en ram som på min då. Men jag vill gärna se bilder och mail/brev som skickats till transportstyrelsen för att få små plåtar.
det enda sättet att få igenom detta på din bil så som den ser ut, är genom fusk. du får leta runt efter en bild på en röd audi 80 cab med usa-front (om det ens finns nåt sånt till dom), sen skicka in till gun-britt på transportstyrelsen o hoppas på att hon är snäll och på humör
Eller alternativt, om det nu finns en speciell usa-front till din bil, -skaffa den och skicka in bild. då har du inte ens fuskat.
Jaja, det enda jag vill ha är en liten regplåt fram också, fusk eller inte finns dom som fått igenom det med PS också har jag hört. Så ni som har fått igenom liten regplåt fram släng upp bilderna ni skickade till transportstyrelsen, och gärna en kopia på brevet/mailet.
Jag skrev bara och fråga om jag fick liten skylt till min California importerade 745a, fick en utan några som helst problem de ger inte ut till ombyggda fordon, nån har ju slunkit emellan har jag sett dock..
finns även std bilar, taxi och släp, bussar,, osv med usa skyltar,, vilket faktiskt gör mig förbannad,, för det behövs ju faan inte,, men om min front är så dum så det inte får plats en skylt så MÅSTE jag ha en std endå,, suck
Är så Glad att alla Galanter G8 ligger med i en undantags lista, bara att ringa och säga sitt regnummer och att man vill ha liten plåt för den är med i undantagslistan
Men det kan vara väldigt bökigt att få liten plåt annars.
Sedan årsskiftet är det lättare att få liten skylt. Ansökte till min S80 (med modifierad baklucka) och fick till svar att det som hindrade mig var mina personliga skyltar med 7 tecken
Sedan årsskiftet är det lättare att få liten skylt. Ansökte till min S80 (med modifierad baklucka) och fick till svar att det som hindrade mig var mina personliga skyltar med 7 tecken
Dock så är de små skyltarna efter årsskiftet skit fula så är väl knappt någon som vill ha dem.. Insåg att dem var så fula när jag fått hem min..
Dock så är de små skyltarna efter årsskiftet skit fula så är väl knappt någon som vill ha dem.. Insåg att dem var så fula när jag fått hem min..
De klart, Transportstyrelsen gör allt för att hindra folk från att använda små skyltar.
Dock så gäller det alla nya skyltar.. Även de nya som är på nya bilar hade jag svårt att gilla.. men efter sett dem så mycket så har man lärt sig att acceptera dem.. och blir nog med en sån snart så man kan få ny skylt bak med..