15 juni 2014
Trådstartare
Hallå! Jag har en Volvo 240 med en D24Tic i. Den är konverterad till diesel av någon annan och jag har inte en aning om hur allt fungerar i sin ordning. Iallafall så är glödningen via tändningslåset med en indikatorlampa. Det har fungerat klockrent tills jag märkte detta idag.
Igår när jag ställde in spolarmunstyckena hade jag tändningen på ett bra tag för att få det perfekt och då såg jag de första gångerna att lampan lyste. (Jag hade slagit av och på tändningen). Sen tänkte jag att det borde ju va något som bryter glödningen om man inte startar bilen direkt så jag slog aldrig av tändningen.
Men idag, när jag skulle köra ut ur garaget lyste aldrig lampan och bilen startar inte heller.
Jag har kollat att det klickar i relät, och det gör det. Indikatorlampan är ej trasig heller.
Jag har mätt ström med provlampa mellan minuspol och glödstiftkabel med tändningen på= provlampan lyser inte.
Dock lyser provlampan mellan glödstiftkabel och pluspol både med tändning på och utan, ska den det?
Nu till er:
Har jag bränt relät ändå?
Eller är det glödstiften som smält?
Har ni någon annan fundering på vad det kan vara?
Mvh