3412
Sök

Treans växel slutar fungerar, Camaro -72 (TH350 växellåda) Hjälp uppsattas!!

3 Inlägg
18 september 2013
Trådstartare
#1
Hej!
Har man en bra dag så nock fan regnar det.
Min Camaro-72 besiktigades idag och gick igenom men blanka papper! Wiho! Dock så uppstod ett gammalt fel, (som är fixat en gång innan) på vägen hem från besiktningen. När man kört en stund och den börjat bli varm så slutar treans växel att fungera. (TH350 växellåda) Förra gången detta inträffade så tog det lång tid innan vi hittade vad vi trodde var felet, en spricka i "direct forward drum" som lätt fixades genom att denna byttes ut till en ny. Alla packningar är nya och den är väl genomsökt, ny olja mm.

Men som sagt nu krånglar den igen, någon som har haft samma problem, eller bara vet vad felet kan vara?
Börjar bli less på klyddet, alla hjälp/tips uppskattas!

Tack på förhand!
/Daniella


Sothora <3
1 201 Inlägg
18 september 2013
#2
slutar den driva eller skrammlar de?

Bildemonterare samt egen verkstad. !

3 Inlägg
18 september 2013
Trådstartare
#3
Den slutar bara att driva, inget skramlande eller liknande.
Mercedesturbodiesel skrev:
slutar den driva eller skrammlar de?


866 Inlägg
20 september 2013
#4
Kolla växelläget (armen)på lådan eller vakuum slangen till lådan. låter skumt att du har resten av växlarna kvar ? för du har väl backen kvar med.?

3 Inlägg
20 september 2013
Trådstartare
#5
Har kollat allt det och backen fungerar. Dock så fick jag ett tips om att det skulle kunna vara Governoren som spökar, vilket det nog är. När vi tog av den så var den rätt sliten och ojämn. Hämtar en ny imorgon så hoppas på att det är felet! smile
tekniknissen1 skrev:
Kolla växelläget (armen)på lådan eller vakuum slangen till lådan. låter skumt att du har resten av växlarna kvar ? för du har väl backen kvar med.?


866 Inlägg
20 september 2013
#6
Du är nog inne på rätt linje där. lyck till !

3 Inlägg
23 juni 2014
#7
Har liknande problem på min 68 camaro och skulle verkligen uppskatta om du talade om vad problemet va för dig?
Om det är löst nu d,v,s



Sök