Fäll upp taket och lukta, inte sällan är inredningarna fuktskadade och luktar mög.
Försäkringen vet ingen här vad just du får betala, sök på det registreringsnummer den bilmodellen har som du till slut är sugen på hos de försäkringsbolag du kan tänka dig teckna hos.
Några modellspecifika råd ang BMW cab har inte jag att ge utan att det kommer bli en hätsk stämning i tråden då jag ägt ett par av äldre modell E30 & E36 och skulle inte ta i en igen med tio tänger och nitrilhandskar.
Är just BMW inte hugget i sten så kika på glidarna MB CLK, Chrysler Sebring. Toyota MR2 & Mazda Miata om du vill åka öppen riktig sportbil.
Fäll upp taket och lukta, inte sällan är inredningarna fuktskadade och luktar mög.
Försäkringen vet ingen här vad just du får betala, sök på det registreringsnummer den bilmodellen har som du till slut är sugen på hos de försäkringsbolag du kan tänka dig teckna hos.
Några modellspecifika råd ang BMW cab har inte jag att ge utan att det kommer bli en hätsk stämning i tråden då jag ägt ett par av äldre modell E30 & E36 och skulle inte ta i en igen med tio tänger och nitrilhandskar.
Är just BMW inte hugget i sten så kika på glidarna MB CLK, Chrysler Sebring. Toyota MR2 & Mazda Miata om du vill åka öppen riktig sportbil.
Är väldigt mycket bil för pengarna. Lite mer uppmärksamhet än en BMW väcker den med. Rekommenderas. Gillar min.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hur är det med reservdels priserna på en sådan bil?
Är det lätt att få tag i alla delar man behöver?
Jonte
Inte en aning. Min bil har aldrig gått sönder. Men delar till cab-systemet finns det gott om. Det är väl det enda som strular vad jag vet. Den drar cirka 0.9 l/mil vid lugn körning/crusing. Inte svindyr i drift alltså. Motorn är bara på 200 hk+ men räcker väl. Det går att åka 4 pers i bilen men inte för långt. ryggstödet i baksätet är väldigt upprätt och skinnet gör att man åker omkring som en smörklick om föraren får för sig att dra ifrån någon tonårings 740 turbo :-)
För ca 60000:- Får du en i toppenskick. Som min. De är relativt tysta med cab på och du har inga problem med att rutorna inte går ner när man öppnar en dörr. Den funktionen behövs inte. AC är standard och den brukar verkligen inte ge upp. Bra när pannan håller på att brinna upp på dig efter en heldag i solen.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Kan du tänka dig amerikanskt så hade jag sneglat mer åt camaro/trans am. Jag gillar ju 80-talarna men en från tidigt 2000-tal är riktigt fina bilar det med. Sebring är säkert en fin bil men ska man ändå köpa tycker jag en v8 passar fint i en glidarbil. Nått sånt här kanske: http://www.blocket.se/stockholm/Chevrol … 15&w=3
Nu tycker jag just denna va lite dyr men det finns fler och även med v6a för mindre pengar. Ls1 motorn är på drygt 300hk och går riktigt fint. Inte farligt dyra att äga heller.
Fortsätt mata på med en massa roliga sommar bilar.
Jajamen. En vän till mina föräldrar köpte en sådan för ca 6-8 Veckor sedan. Den drar mycket, vinglar som en alkis över 90 km/h och är allmänt otrevlig. Hade inte tagit emot en ens om jag fått den gratis. Men V8:an mullrar gott.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Fortsätt mata på med en massa roliga sommar bilar.
Jajamen. En vän till mina föräldrar köpte en sådan för ca 6-8 Veckor sedan. Den drar mycket, vinglar som en alkis över 90 km/h och är allmänt otrevlig. Hade inte tagit emot en ens om jag fått den gratis. Men V8:an mullrar gott.
Som att åka V8 försedd cabbad Niva. Jag gillar dom trots dess ovan välbeskrivna egenskaper, är något industriellt över dom.
BMW Z4 har fått mycket kritik för att den är obekväm att åka i av oberoende biljournalister, i övrigt är inte jag rätt person att försöka skriva något ofärgat om BMW då jag anser att dom är fruktansvärt överskattade i förhållande till priserna.
Mazda MX-5 är däremot en bil som jag kan rekommendera, den är från grunden byggd som en sportbil och inte något ihop plockad mix från hyllan där familjebilsdelarna ligger med en öppen kaross. Bra balans i Mazdan, pigg och körglad liten lätt roadster som ger mycket respons tillbaka åt sin förare. Dom är inte snabbast, lyxiga eller lika "premium" som andra märken men hållbara(re) och med ett väldigt bra andrahandsvärde tillika ägandekostnader i övrigt.
BMW Z4 har fått mycket kritik för att den är obekväm att åka i av oberoende biljournalister, i övrigt är inte jag rätt person att försöka skriva något ofärgat om BMW då jag anser att dom är fruktansvärt överskattade i förhållande till priserna.
Mazda MX-5 är däremot en bil som jag kan rekommendera, den är från grunden byggd som en sportbil och inte något ihop plockad mix från hyllan där familjebilsdelarna ligger med en öppen kaross. Bra balans i Mazdan, pigg och körglad liten lätt roadster som ger mycket respons tillbaka åt sin förare. Dom är inte snabbast, lyxiga eller lika "premium" som andra märken men hållbara(re) och med ett väldigt bra andrahandsvärde tillika ägandekostnader i övrigt.
Åk och provkör.
Detta får vi fan för Mr. Evil... Men håller med: Z4, Nej. Miata/MX-5: Ja.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!