4357
Sök

Nybörjare, stereo, högtalare osv.

4 Inlägg
1 juli 2014
Trådstartare
Hej, ska byta stereo i min bil, och funderar på att sätta i ett till par högtalare samt dra kablar till alla högtalarna i bilen och jag har ingen koll på bilar överhuvudtaget :p

har en Saab 900 se från 1995 och söker någon som har gjort detta i en sån här bil, kan skicka bilder osv/mer info om bilen om det behövs.

gissar på att det är lilla ljudpaketet som varit i bilen då det var någon gammal kasett radio och bara högtalare fram och bak, har bytt bakre högtalarna och stereon, det är allt smile  tackar på förhand för hjälp smile

Ps. Räkna med att jag inte kan ett skit, av vad något heter osv när de gäller bil å stereo grejer :p
Senast redigerat av Claesr (1 juli 2014)

4 Inlägg
1 juli 2014
Trådstartare
Blir att byta högtalarna i rutan bara också, fanns inga sladdar dragna till dörrarna, och om ja gissar så är det lite pilla med det... :p

men kan man behöva ett slutsteg iaf?

Det Är 3,5 tum högtalare fram och ett par 6x9 bak om jag inte minns fel smile  är inte ute efter superljudet men vill gärna ha lite mer tryck än nu :p haha

Fixare
321 Inlägg
1 juli 2014
Det är inte speciellt mycket jobb att dra kablar till dörrarna men lite pilligt är det.

Nej du behöver inget slutsteg om du endast ska dessa fyra högtalare. Ljudet kommer nog att vara tillfredsställande ändå.

Så börja som du har tänkt och fundera sedan på slutsteg osv om du känner att du vill komplettera med fler högtalare eller baslåda i framtiden.

Lone Star Garage

4 Inlägg
1 juli 2014
Trådstartare
gravityone skrev:
Det är inte speciellt mycket jobb att dra kablar till dörrarna men lite pilligt är det.

Nej du behöver inget slutsteg om du endast ska dessa fyra högtalare. Ljudet kommer nog att vara tillfredsställande ändå.

Så börja som du har tänkt och fundera sedan på slutsteg osv om du känner att du vill komplettera med fler högtalare eller baslåda i framtiden.

Tack för hjälpen ska göra så smile något tips på bra högtalare å sätta från, har kollat lite på rockford fosgate på brl och lite annat i prisklass 300-600kr typ smile

Sen är det värt att dra nya sladdar, min saab har typ 1 millimeters kablar nu till högtalarna haha blir ju bättre med större vad jag hört :p

4 Inlägg
3 juli 2014
Trådstartare
Frågade lite på brl och köpte mig en pioneer deh-x8600bt och rockford fosgate punsch 3.5 är mycket nöjd smile

Sök