3846
Sök

Köp råd, Q7 V12 eller RS6 V10

CREW FTR
435 Inlägg
14 juni 2014
Trådstartare
Som Rubrik, vill ha råd och omkostnader ang dessa bilar Q7 V12 TDI och RS6 V10

service intervaller etc.

vill understryka att pengarna finns till bägge vill bara slå ut de mot varandra och vill ha råd kring dessa vagnar! vad som är mkt problem med o sånt. gärna andra liknande bil alt med kravet är automat och 4x4 och kombi.

FUCKTARD RACING CREW

2 Inlägg
30 juni 2014
Mycket problem är det med båda dessa.
Skulle hellre tipsa om att köpa en Saab 92b från 1953, mycket coolare åk också.

1 938 Inlägg
30 juni 2014
Växellådan i rs6an e riktigt bög rent ut sagt, du får testa en så förstår du.
v12 dieseln har jag inte testat, åk å provkör en å se om du gillar den.

CREW FTR
435 Inlägg
30 juni 2014
Trådstartare
q7 har ja redan provat. dröm bilen, rs6 kvar bara! har hört mkt skit om rs6ans låda! de är S tronik i den! samma som DSG! och den har ja redan haft problem med i min passat så lutar åt en q7 med vanlig triptronic! dock så har ja kommit in på andra mer roligare baner nu dock så vill inte familjen vika av från q7an men mina pengar så ja bestämmer i slut ändan iaf:D

FUCKTARD RACING CREW

1 938 Inlägg
30 juni 2014
Hm jag har för mig att det inte sitter dsg i v10an, det är lite mer likt bmws smg typ.
Kolla gärna upp det, e rätt dålig på dom nya bilarna. Kan bättre om 1995 och bakåt tongue

2 751 Inlägg
1 juli 2014
Förstår inte vad som skulle vara bög med RS6 lådan. Det är en gammal hederlig TipTronic som håller.
Kanske inte lika snabb som S/R-Tronic eller Bmws SMG, men o andra sidan kostar inte växelådsservicen så mycket som det gör på M5an smile

Jag hade personligen tagit Q7an, mer unik bil

Who Djaa bless no man curse

100 Inlägg
2 juli 2014
Det är inte DSG-låda i RS6:an utan vanlig automatlåda som ovan skriver. Bättre driftsäkerhet och ger bättre feel i växlingarna imo. Dsg låter tradigt och känns inge vidare. Jag hade valt en rs6 kombi, helst utan keramiska bromsar. Audi Q7 är snygg fram och rent ut sagt störtful bak, sen vet jag inte vad man ska med en V12 diesel till, motorn är bra, absolut, men mjaäee..

/R

CREW FTR
435 Inlägg
2 juli 2014
Trådstartare
sitter det inte nån dubbelkopplings låda i rs6an? hört oavsätt mkt problem med ras i dom tyvärr! och många är nog rätt hårt körda tyvärr. Q7a känns mer praktisk för oss i familjen och bättre service intervall samt drar MKT mindre soppa så lutar mer o mer åt en sådan

DasAuto skrev:
Förstår inte vad som skulle vara bög med RS6 lådan. Det är en gammal hederlig TipTronic som håller.
Kanske inte lika snabb som S/R-Tronic eller Bmws SMG, men o andra sidan kostar inte växelådsservicen så mycket som det gör på M5an smile

FUCKTARD RACING CREW

2 751 Inlägg
2 juli 2014
cruel88 skrev:
sitter det inte nån dubbelkopplings låda i rs6an? hört oavsätt mkt problem med ras i dom tyvärr! och många är nog rätt hårt körda tyvärr. Q7a känns mer praktisk för oss i familjen och bättre service intervall samt drar MKT mindre soppa så lutar mer o mer åt en sådan

DasAuto skrev:

Nej det sitter ingen S-Tronic i dem, och de som rasat är ofta de som kommer med bilar med mindre motorer.
Det är sällan en DSG rasar i en 2.0 TFSI, Golf GTI etc, de har dock haft problem som fixats med diverse programvaruuppdateringar osv. Men att de rasar är inte vanligt.

Ofta har det varit Passat CNG modeller med DSG, gas/hybrid historia och 1.4 TSI motorer.

RS6 har Tiptronic, även den nyaste tror jag. De håller för allt
Senast redigerat av DasAuto (2 juli 2014)

CREW FTR
435 Inlägg
2 juli 2014
Trådstartare
aha okej:) fick ja lära mig nåt:D

DasAuto skrev:
cruel88 skrev:

DasAuto skrev:

Nej det sitter ingen S-Tronic i dem, och de som rasat är ofta de som kommer med bilar med mindre motorer.
Det är sällan en DSG rasar i en 2.0 TFSI, Golf GTI etc, de har dock haft problem som fixats med diverse programvaruuppdateringar osv. Men att de rasar är inte vanligt.

Ofta har det varit Passat CNG modeller med DSG, gas/hybrid historia och 1.4 TSI motorer.

RS6 har Tiptronic, även den nyaste tror jag. De håller för allt

FUCKTARD RACING CREW

Distributionselektriker
222 Inlägg
2 juli 2014
sitter en 8stegad S-tronic i de nya RS6 lika dan som tiptronic fast mycket tåligare och snabbare, sitter även 7stegad stronic i de nya A6:orna med diesel och quattro..

ps multitronic heter audis svar på  volkswagens dsg . ds
Senast redigerat av S60R_Chrille (2 juli 2014)

2 751 Inlägg
2 juli 2014
S60R_Chrille skrev:
sitter en 8stegad S-tronic i de nya RS6 lika dan som tiptronic fast mycket tåligare och snabbare, sitter även 7stegad stronic i de nya A6:orna med diesel och quattro..

ps multitronic heter audis svar på  volkswagens dsg . ds

Kolla i faktabladet på audi.se så ser du att det står Tiptronic för 2013 års modell.
Gamla modellerna har också tiptronic

O nej Multitronic är inte audi svar på dsg tongue vad får du din information ifrån haha
Senast redigerat av DasAuto (2 juli 2014)

2 751 Inlägg
2 juli 2014
Multitronic är en steglös CVT låda. Finns bara på framhjulsdrivna modeller.
Tiptronic gammal hederlig automatare
DSG/S-Tronic dubbelkopplad manuell-automatare(Det är varken klassisk automat eller manuell, mer som en hybrid)

R-Tronic låter jag någon annan förklara men antar att den jobbar likt S-Tronic/DSG

Distributionselektriker
222 Inlägg
3 juli 2014
ok då har jag fått det om bakfoten smile

Sök