Är de bara bil relaterat svets så går de hur bra som helst med CO2- alltså kolsyra. Jag är svetsare och jag svetsar MAG med kolsyra och det är våra såkallade BUSSAR som går i landet så det går, trots vad alla andra säger.
Dock blir det inte lika snyggt som med Mison 18 som du eventuellt kommer skaffa dig..
Sen ska du inte köpa gastuber på blocket om det inte följer med ett kontrakt på att den som säljer tuben ÄGER den , om inte så får du så gulligt lämna tillbaka tuben vid tillfället du ska fylla på den, annars kan de bli att du har "stulit" den.
De har fört in igen att man kan köpa 10L tuber, tidigare kunde man inte det, ( Mison 18 )
CO2 kolsyra går att få i 3-6-10 och 20 kg. ( vanliga brandsläckare )
Det är en liten prisskillnad på gaserna, CO2 betydligt mycket billigare, jag köpte en 10 kg för 1495 kr, och påfyllning 395kr.
Mison 18, 10L får du ge runt 3000 kr, och kostar runt 7-900 kr att fylla på.
Wicca skrev:
Tjenare, jag har nyss fått tag på ett garage att vara i och tänkte efter hand som skaffa mig en MIG-svets. Däremot så lyckas jag inte förstå vart man får tag på en svets inkl gas?
T.ex. på Biltema kan man köpa svetsar, men inte gasflaskor.
Jag skulle vilja ha ett komplett paket som jag bara kan koppla in i väggen och svetsa med, finns inte det?
Hittar inte ens kompletta svetspaket på Blocket(Iaf inte i närheten).
Måste jag verkligen köpa det separat?