Vi är ett gäng med killar som motoroptimerar bilar, med support från en annan europeisk mjukvaruoptimerare så har vi en vision om att kunna driva uteslutande på Vätgas. Allting har med Bränslemappningen att göra. Teamet säger sig kunna lösa detta. Frågan är När. Vi har vanliga jobb, och kommer pyssla med detta på vår fritid.
Var med på resan! It's gonna be fun :-)
Detta är min personliga bil och projekt vilket jag lovat bort till vätgasen åt mina kollegor. Vi ska göra detta!
Vi börjar att återskapa MDS Vätgas Hybrid med platina plätterade anslutningar och utvecklar det vidare därifrån.
Cobran får vänta lite... Var ju 99-05 nos på turbon såg jag. Så det blir Cobran från BSR för 1.295kr om jag inte springer på någon hos farbrorn jag skall besöka i helgen.
Annars kom det lite bud med MIT TD04HL-15T nyss iaf.
¤ SAAB - Chiptrimmar saab, alla modeller.
¤ Chiptrimmar de flesta märken på begäran, PM'a om du e intresserad :)
Gubbarna jag har med mig är inslipade på bränsleoptimeringsbiten och har tillräckligt kompetens för att utlåta sig om att det är/har varit det tidigare bekymmret för andra vätgas hybrider - även den svenska versionen som dock var "då" överlägsen.
Andra bekymmer vi kommer definitivt att stöta på: ¤ Ledningsförmåga ¤ Hantering/Lagring
FRÅGA: Skall jag köpa en TD04HL-19T och dumpa min 15T ? Känns lite klent :-)
Kanske monterar 15T och köper tillsammans med 630cc/875cc deka och 3" downpipe m. racekat en ny 19T turbo.
Planen är ju iofs att lägga mig på runt 320hk , ett Steg 3 + och invänta projektplaneringen och hur vi skall avancera - kan ju räcka med 15T tillsvidare...
MEN; 875cc deka eller hur? :-)
Fler tips på rätt-pris downpipe m. racekat alltid *tummen upp*
Ska bilen ha vätgastank eller en HHO bränslecell? Jag har lite planer på en bränslecell som drivs av pulserad likström från en effektbox till en truck.
Ska bilen ha vätgastank eller en HHO bränslecell? Jag har lite planer på en bränslecell som drivs av pulserad likström från en effektbox till en truck.
Vätgas tank. Flytande.
5års plan är att utveckla en 100% vätgasdriven bil. Lite väl optimistisk kanske, men jag har 1 otroligt duktig kodare, och dom har i sin tur en otroligt bra produkt som stod som kinesernas produkt som dom gjorde reverse technology på.
Senast redigerat av sveaR (21 juni 2014)