Ptjaa han är ju inte den enda i Sverige som har problem med sin passat så att säga..
Det finns en anledning till varför VW slutade sälja skiten till taxibolag (Gas+Dsg)
Volkswagen har slutat sälja gasdrivna Passat till taxi eftersom DSG-lådorna går sönder för ofta. Försäljningen till privatpersoner fortsätter eftersom de enligt Volkswagen inte har drabbats av problem. ”Helt fel” säger försäkringsbolaget Watercircles och de läsare som hört av sig till Teknikens Värld.
De borde sätta säljstopp helt på Gas+valfri växellåda. 9 av 9 passater utav gas med manuell fick utbytt motor och växellåda inom 2 år och ca 19-20 tusen mil. (vårt jobb) Bilen är katastrof till de priset. Så mycket fel de kommer på dem är ju inte riktigt klokt.
Haha, växellådan är väl det minsta bekymmret? All denna j***a rost, den återkommer ju ett halvår efter "lagning", samma problem på alla V.A.G bilar ju. Dessutom så är ju VW Sveriges idé om rostlagning ett stort j***a skämt.....
Nu är de ju en 2012 jag kör så rosten har inte visat sig riktigt ( jag har inte ens tittat under bilen eller i motorhuven då jag inte har de jobbet) Men att en motor och låda går inom 2 år inom yrkestrafik är ju mest bara tragiskt, och de gick även för de som har 30 års erfarenhet av att köra bil. Så kunde inte skylla på förare riktigt Men jo har läst en jädrans massa om just rosten och att de inte får kompensation. Även gastankarna rostar tydligen sönder totalt och kostar en halv förmögenhet att byta ut.
Köpte nyss en passat -01 och den håller förhoppningsvis bättre än de nya
Ptjaa han är ju inte den enda i Sverige som har problem med sin passat så att säga..
Det finns en anledning till varför VW slutade sälja skiten till taxibolag (Gas+Dsg)
Volkswagen har slutat sälja gasdrivna Passat till taxi eftersom DSG-lådorna går sönder för ofta. Försäljningen till privatpersoner fortsätter eftersom de enligt Volkswagen inte har drabbats av problem. ”Helt fel” säger försäkringsbolaget Watercircles och de läsare som hört av sig till Teknikens Värld.
De borde sätta säljstopp helt på Gas+valfri växellåda. 9 av 9 passater utav gas med manuell fick utbytt motor och växellåda inom 2 år och ca 19-20 tusen mil. (vårt jobb) Bilen är katastrof till de priset. Så mycket fel de kommer på dem är ju inte riktigt klokt.
Haha, växellådan är väl det minsta bekymmret? All denna j***a rost, den återkommer ju ett halvår efter "lagning", samma problem på alla V.A.G bilar ju. Dessutom så är ju VW Sveriges idé om rostlagning ett stort j***a skämt.....
Förklara gärna vad för rost du pratar om? För mig veterligen brukar just VAG få ganska bra betyg i rostskydd. Att rost "återkommer" efter lagning har ju att göra med i så fall hur man lagat det, inte direkt att andra märken använder sig av andra färgämnen.
De borde sätta säljstopp helt på Gas+valfri växellåda. 9 av 9 passater utav gas med manuell fick utbytt motor och växellåda inom 2 år och ca 19-20 tusen mil. (vårt jobb) Bilen är katastrof till de priset. Så mycket fel de kommer på dem är ju inte riktigt klokt.
Haha, den växellådan är väl det minsta bekymmret? All denna j***a rost, den återkommer ju ett halvår efter "lagning", samma problem på alla V.A.G bilar ju. Dessutom så är ju VW Sveriges idé om rostlagning ett stort j***a skämt.....
Förklara gärna vad för rost du pratar om? För mig veterligen brukar just VAG få ganska bra betyg i rostskydd. Att rost "återkommer" efter lagning har ju att göra med i så fall hur man lagat det, inte direkt att andra märken använder sig av andra färgämnen.
Ja du hela bilarna rostar ju. Vad jag vet så har Passat och Golf V fått 2 år förlängd rostskyddsgarant på grund av att dom rostar. På Passaten bubblar sig lacken på hela bilen och sen släpper, då har det krypit under fukt som gjort att det blir rost. Golfarna släpper lacken i nerkant på dörrar, skärmar och skärmkanter. Har 2 passater på mitt jobb från -08 och -09 + min Golf från -08 som varit inne föertalet gånger på grund av rost. Sen har man hört från både Audi och Skoda ägare som har samma problem.
Kom även på att vi mekaniska fel med på bilarna. Vi har 2 Passat TDI, 2 och 3 år gamla manuella där urtrampningslagrena har skurit. Dessutom vägrar VW Sverige ta det på garanti!?
Haha, den växellådan är väl det minsta bekymmret? All denna j***a rost, den återkommer ju ett halvår efter "lagning", samma problem på alla V.A.G bilar ju. Dessutom så är ju VW Sveriges idé om rostlagning ett stort j***a skämt.....
Förklara gärna vad för rost du pratar om? För mig veterligen brukar just VAG få ganska bra betyg i rostskydd. Att rost "återkommer" efter lagning har ju att göra med i så fall hur man lagat det, inte direkt att andra märken använder sig av andra färgämnen.
Ja du hela bilarna rostar ju. Vad jag vet så har Passat och Golf V fått 2 år förlängd rostskyddsgarant på grund av att dom rostar. På Passaten bubblar sig lacken på hela bilen och sen släpper, då har det krypit under fukt som gjort att det blir rost. Golfarna släpper lacken i nerkant på dörrar, skärmar och skärmkanter. Har 2 passater på mitt jobb från -08 och -09 + min Golf från -08 som varit inne föertalet gånger på grund av rost. Sen har man hört från både Audi och Skoda ägare som har samma problem.
Kom även på att vi mekaniska fel med på bilarna. Vi har 2 Passat TDI, 2 och 3 år gamla manuella där urtrampningslagrena har skurit. Dessutom vägrar VW Sverige ta det på garanti!?
Konstigt, för alla de bilar du nämnt har antingen jag haft eller någon i min familj, och ingen av oss har haft problem med rost