3882
Sök

S70 T5 -99 Skrapande läte vänster fram [Video finns!]

13 Inlägg
9 augusti 2014
Trådstartare
Hej!

Häromdan så började det låta konstigt vänster fram på min s70, det lät inte jättemycket och bilen är relativt nyköpt så jag tänkte inte så mycket mer på det. nu däremot har det börjat låta ännu mer och jag börjar bli orolig över att jag antingen köpt en trasig bil eller att jag kört sönder nya bilen. det låter nästan som om däcket var ojämnt och låg imot skärmen eller om en bromsskiva vore skev. dock så har jag uteslutit begge dessa alternativ då det slutar låta när jag kopplar. det låter bara på 1an, 2an, 3an och 4an! 5an samt backen går att köra på utan problem. jag har provat att svänga max och köra på 1an åt båda hållen och detta kan också ske utan problem. hmm

Vore hjärtligt tacksam om någon vänlig och kunnig själ kunde hjälpa mig med detta!
Tack på förhand! roll
Senast redigerat av borye (13 augusti 2014)

13 Inlägg
12 augusti 2014
Trådstartare
Ingen som har en aning om vad det kan vara?

13 Inlägg
13 augusti 2014
Trådstartare
Tvivlar på att det har med det att göra då det slutar låta såfort jag kopplar hmm
xeno95 skrev:
Hjullager? smile

13 Inlägg
13 augusti 2014
Trådstartare
https://www.youtube.com/watch?v=V6uiFfZ … e=youtu.be

Här har jag filmat så man hör hur ljudet låter, det låter altså mest på 2,3,4ans växel låter nästan ingenting på 1,5an och backen! kommer ifrån vänster framhjul nånstans!

2 174 Inlägg
13 augusti 2014
prova sväng åt något håll i typ 50 kmh, slutar det låta åt något håll, då är det motsatt sida hjullager, hissa annars upp bilen, snurra på däcket, lägg fingrarna lätt på ett varv på fjädern, vibrerar fjädern lite lite, är lagret kasst, vanligt sjuka på dom där, lätt och byta 4 skruv sitter skiten med finns på biltema.

13 Inlägg
13 augusti 2014
Trådstartare
Tack för så snabbt svar, skall provas! uppdaterar här efteråt om hur det gick!
hangman skrev:
prova sväng åt något håll i typ 50 kmh, slutar det låta åt något håll, då är det motsatt sida hjullager, hissa annars upp bilen, snurra på däcket, lägg fingrarna lätt på ett varv på fjädern, vibrerar fjädern lite lite, är lagret kasst, vanligt sjuka på dom där, lätt och byta 4 skruv sitter skiten med finns på biltema.

735 Inlägg
13 augusti 2014
Drivaxel? Ner o kolla efter sprickor i damasken smile

13 Inlägg
13 augusti 2014
Trådstartare
Okej, ska kika på det! tack för svaret!
xeno95 skrev:
Drivaxel? Ner o kolla efter sprickor i damasken smile

Sök