3701
Sök

E34 525 tds, vad sitter framför kylaren?

110 Inlägg
31 augusti 2014
Trådstartare
Bmw e34 525 tds -93.
Skulle ta lös kylaren och intercoolern men får inte lös den. Intercoolern sitter som fast i kylaren undersida och tar i någon annan kylare framför när jag försöker lyfta den.
Vad ska jag göra?!

Bilder har ni här om ni förstår bättre.
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … &saved

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 augusti 2014
Den lilla är väl oljekylaren och den större bakom är ac kylaren (framifrån sett) om du nu har ac, orkade inte kolla bilderna men smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

110 Inlägg
31 augusti 2014
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
Den lilla är väl oljekylaren och den större bakom är ac kylaren (framifrån sett) om du nu har ac, orkade inte kolla bilderna men smile

Jag har ac. Så kylaren bakom njurarna är oljekylaren och den större bakom den är ac kylaren?
Senast redigerat av ludd3budd3 (31 augusti 2014)

...has left the building...
4 474 Inlägg
31 augusti 2014
Kondensor heter delen som sitter framför kylaren o hör till AC. Evaporatorn sitter "i instrumentpanelen" off-topic men ändå.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

110 Inlägg
31 augusti 2014
Trådstartare
dawwe skrev:
Kondensor heter delen som sitter framför kylaren o hör till AC. Evaporatorn sitter "i instrumentpanelen" off-topic men ändå.

Okej, tack så mycket! Men hur tar man ut kylaren + intercoolern? måste jag bort med kondensorn?

Sök