2668
Sök

Turbo T3 (t04e)

1 338 Inlägg
4 februari 2012
#21
Webrex skrev:
Vill man ändå inte köra kina agg, så är mitt tips precision ifrån USA. De äldre 30 glid-lagrade aggen är väldigt billiga.

Skulle sj beställa Precision men efter läst mkt om dem innan kommit fram till att inte köra med Precision...
Deras kvalitet är inte som den var när dem bara modifierade Garrets efter Dem stängde av dem så dem ej kunde köpa från garret längre så har deras kvalitet och hållbarhet vart sämre och större delarna är tillverkat i kina och problem med hållbarhet.. Sen Undrar man ju varför Precision inte släpper några flödesscheman?..

Intressant läsning..
http://turbodirect.co.za/site/index.php … ;Itemid=21

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

379 Inlägg
4 februari 2012
#22
StlpMK skrev:
Webrex skrev:
StlpMK skrev:

Har kört med ridetechs turbo utan problem, e samma lager som Kl har i sina

Hur vet du det? Dom ser ju onekligen identiska ut, men de kan fortfarande komma från 2 helt olika tillverkare.

Jo dom kanske e identiskan å borde då hålla relativt samma kvalite.. Men finns båda bra å dåliga versioner av kina turbos

Ja de är ju det jag försökt säga tongue

Ointresserad.
936 Inlägg
5 februari 2012
#23
Precision har ju f.ö garanti på sina aggregat.

Teabag appreciation club.

379 Inlägg
6 februari 2012
#24
mYGeL skrev:
Webrex skrev:
Vill man ändå inte köra kina agg, så är mitt tips precision ifrån USA. De äldre 30 glid-lagrade aggen är väldigt billiga.

Skulle sj beställa Precision men efter läst mkt om dem innan kommit fram till att inte köra med Precision...
Deras kvalitet är inte som den var när dem bara modifierade Garrets efter Dem stängde av dem så dem ej kunde köpa från garret längre så har deras kvalitet och hållbarhet vart sämre och större delarna är tillverkat i kina och problem med hållbarhet.. Sen Undrar man ju varför Precision inte släpper några flödesscheman?..

Intressant läsning..
http://turbodirect.co.za/site/index.php … ;Itemid=21

När hände detta? Är ett par år sen vi körde Percision. Å då va de de gamla SC aggen, å de funkade underbart! Tidigare ladd jämfört med garrets egna agg i samma storlek. inga problem what so ever.

1 338 Inlägg
6 februari 2012
#25
innan byggde dem om garetts. dvs bra kvalitet på grejorna.
Sen när garret kom på dem att dem öppet gjorde reklam att deras var bättre som eg. var modifierade garretts.
Så ströps dem från att kunna köpa in turbosar från garret. Dvs dem har fått leta nya leverantörer av turbosarna.
Sen dess har det vart problem...


Bara googla så kommer du finna att det är sjukt många som pajjat sen dess att dem börja göra egna. 

Jag skulle beställa Precision HP5858SP-B men googlade runt och hitta massa trådar ang att Precision har kvalitetsproblem  numera.

Turbon dem dissekerade där är ju en modell som säljs nu. Så inte så gammalt. Visst har man kanske garanti men mkt har skyllts på oljetillförseln vart dålig o så därmed ingen garanti. Men även om det gick på garantin ska turbon till dem undersökas dyra frakter väntetid osv..

Blir väl bättre och bättre och kommer bli riktigt bra igen, men skulle inte våga chansa så jag satsa på garret istället.
Dem funkar ju bra men bara lite kvalitetsproblem. och dåliga mtrl val vad jag förstått. Snart kanske dem hittar en bra leverantör igen och kanske tom släpper flödesscheman på sina turbosar så folk inte laddar sönder dem


men men detta är vad jag kom fram till efter googlat runt och läst och frågat firmor som säljer både precision och garrett i usa. Bästa är att söka informationen sj och dra slutsatser ¨. smile

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

15 Inlägg
20 september 2014
#26
Snitch skrev:
Webrex skrev:
Skitsnack som vanligt här. T04E T3/T4 aggen är ett bra och billigt agg. beror ju på vart du köper dom.
Vi har köpt flera på KL-racing och kört tusentals mil utan den minsta defekt.

Vi kör tom KL-racings Ar60 T04E på våran drifter, och hårare körning får du leta efter. Kört den på isen tom, nu efter 2 år så är den fortfarande som ny. Lämnar ca 400hp på E85.

Så snacka inte skit om kina aggen. Men man bör köpa från en försäljare med bra rykte. Aggen kan se identiska ut men ha skitlager.

Skitsnack?

Talar med erfarenhet. Som med allt från kina går det givetvis att få ett måndags-ex.

Polarn har nog åkt... jaa iallafall 800 mil på ett kilo med sin snurra, som var identisk med min, utan problem.

Som med allt som benämns "kina" så har det ingenting med den geografiska placeringen av tillverkning att göra. Asien har med åren specialiserat sig på tillverkning och håller priser som övriga världen inte kan konkurrera med. Det som i folkmun kan benämnas som "kinakopia" eller "kina-X" (må det vara kina-turbo) är oftast det som en tillverkare beställt i ett led av kopia på kopia på kopia på kopia och där materialet beställts som det billigaste där även tillverkande fabrik fnyser åt det som beställs. Den ingenjörsteknik som från en början gjorde produkten är tappad.

Köper du nu exempelvis en turbo, tillverkad enligt orginalspecifikation och med reko material är det inga problem. Denna turbo kan heta thrust, garrett, garaget.org, kl-racing eller något annat. Det viktiga är att reda ut vilka som är bra eller dåliga (bra kostar ofta mer) eller chansa. Som exempel blev mina 12 000 kr + 1500 kronors skivor/belägg skev och smet på hojen medan mina 2600 kr inkl. belägg och frakt från kina såg exakt ut som 8000 kronors skivor + frakt + tull + moms från usa och de dög att nita från 250-300 en hel sommar utan påverkan innan jag sålde hojen.

Summerat: Mycket "kina" är skit. Mycket "bra skit" är tillverkat i kina.
Senast redigerat av sCaz (20 september 2014)



Sök