3254
Sök

hur slanga soppa ur mazda 323? snabba svar tack=)

467 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
D e så att jag måste slanga ur soppa ur morsans mazda för att kunna fylla på metanol så den får rätt värden vid besiktningen imorrn.
Men det går ej att få ner slangen i tanken. d verkar vara nå skydd.
Så hur gör jag... Måste veta snabbt eftersom de e imorrn den ska besiktas...

Bilen e en mazda 323 -92 3 dörrars
Senast redigerat av Hoffmeister2 (20 maj 2007)

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

467 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
kom igen nu...e i lite knipa här..Nån borde ju veta..pleeaase!!

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

159 Inlägg
20 maj 2007
gåre inte o lossa en slang under bilen? tex vid bensinfiltret om de nu sitter undertill på en mazda
Senast redigerat av Robban-vr6 (20 maj 2007)

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
20 maj 2007
kör en runda?

467 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
kör en runda...naaaj.  Full tank på ju...måste ner ti 10 liter..jobbit o köra upp d tiss imorn..

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
20 maj 2007
Borde det inte gå att göra som robban sa?

Allt för den där jävla hatten!

190 Inlägg
20 maj 2007
Lossa slangen till soppareturen, sätt på en annan slang stoppa den i dunken, starta bilen och voila bilen bränner bensin och det den inte använder har du i dunk. Annars kan du ju kolla om du har bottenplugg på tanken och få ut lite den vägen.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
20 maj 2007
10 liter är ju inga problem att köra upp smile

259 Inlägg
20 maj 2007
eller så kan du kapa slangen snett så den blir som spetsig då brukar de gå få igen slanglåset.

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
20 maj 2007
släpp ingånde bränsleledningen och sen byglar du bara relät och tömmer ner i en dunk

annars är det att vrida ner slangen för att få den förbi alla kurvor och skit som är i påfyllningsröret
att bara trycka fungerar aldrig utan vrid ner slangen
och sen var försiktig för det är jävligt lätt att få sig en kallsup av soppa och då är man knappast studdig efteråt otäckt som fan och man rapar soppa i 2månader efteråt

och nej jag är ingen som smyger runt och slangar ur bilar på nätterna
utan av helt andra anledninger jag kan få ner slangen i tanken på en normal bil smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök