2786
Sök

lite skoda frågor=)

1 813 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
Hejsan.. nu var det kanske dax å byta bil till en skoda octavia 1,8T
är så att jag kanske ska byta mot min s40t4 mot skodan..

men jag vet inte alls så mkt utav skoda mer än att vissa säger att det e en skit bil och vissa säger att det är en jätte bra bil.. :S

det är en 00a och rullat snart 15 tusen mil som skodan är

någon som vet mkt mer utav skoda kan ju höra av sig=)

vorre kul och nej jag vill inte höra behåll din volvo nu för jag e trött på den klarar inte ha en bil mer än ett halvår förens jag vill prova en ny=) man e ung nu och vill prova på dom flesta bilarna för å se tills man har bestämmt sig vilken man ÄLSKAR mest=)

för har man bara ägt en bil i livet kan man inte säga att den e bättre än några andra:Psmile

tackar för svaren=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Administratör
2 980 Inlägg
20 maj 2007
Jag tycker för min del att vanliga skodor är vettiga bilar men inge vidare roliga, det är först när det står RS på dom som dom blir trevliga på riktigt. Jag för min del hade aldrig köpt en vanlig Octavia om det inte stått RS på den...... Men mekaniskt sett är det vag för hela slanten så det borde funka............

En kopp av den svarta såsen...

1 813 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
nej det e kasnke sant.. men nu e jag inte ute efter power riktigt längre.. utan har en som har en stylad octavia som ville byta mot min s40.. och min svärfar har en vanlig 1,8T octavia och en rs 07a fast disel...  visst 1,8t e lite små slö men slänga i ett chipp å lite sånt så borde det iaf göra lite;)   
jag e bara sugen på nått nytt därför tänkte jag att skoda kasnke e nått man ser mer å mer utav dom på gatan tycker jag än förr:P och jag har nära och bra om det krånglar bara en bake ner så står bilen still en dag slipper man boxera bara sätta fart ner för baken å sen e man framme:P haha

1 813 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
inte fler som har nått å säg om en skoda om man gämför mot en s40 t4 ?? gämför inte effekt mässigt för det går att ordna när man trimmar utan mer hållbar het något bra å veta om skoda tex wink

36 Inlägg
20 maj 2007
kan säga så här
har själv en skoda 06:a kombi(4x4) och de som jämfört med tex volvo v50 säger att skoda är bättre än volvon (komfort,kvalitet etcc..)

farsan jobbarkompis har en likadan som min och krockade den och fick då en v50 medans den skulle fixas..
frågade han om han skulle tänkas ta en v50 istället för skodan
aldrig i livet var svaret.

skoda är helt eneklt mycket bil för pengarna...(om man nu inte köper i norge där de är dubblet så dyra)

vet en till som kommer köra skoda nästa gång eftersom hans SAAB strular hela tiden.
och hans firmabil som är skoda har rullat 25 000 mil och inte ett enda problem med den..

hade en rs 03:a innan jag bytte tlll min nya och rs:en gick som en klocka
rätt rolig att köra var den också

oavsett vilket märke man kör kan man ha tur/otur vissa har inte problem alls medans vissa får åka till verkstan hela tiden

1 813 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
jo det är ju så;) brås på hur man tar hand om sin bil med=)
men ska åka och titta på skodan i veckan kasnke och se om det är nått att ha;)

ska bara få ut min volvo från verkstaden:P
byter lambdason & tändfördelare tongue
orkade inte pilla själv mer så det får dom göra som tycker det e skoj å skruva:P

Sök