Jadå, visst har det hänt lite iaf, i planeringsväg
Bilen kommer inte bli som jag hade hoppats på och planetat från början.. Dels avsaknaden av fungerande boxar som avgastemp-mätnings boxen som i denna bil är en viktig detalj som går inte att få tag på i hela europa eller ebay med rätt bosch nummer.
Allt är väldigt speciellt på denna GT modell, varigt och jagat på kontoret i Torslanda efter specifikationer och kopplingspapper om vad som är vad, och om det går att kringgå vissa detaljer.
Denna bil har en ECU, EZK, TCU och en EGT. Alla dessa enheter måste finnas för att bilen inte ska gå ner i limp-mode. Så du kan tyvärr inte t.ex dra ur TCU om du har problem med den för ECU´sätter bilen i limp.
Kruxet för mig är då att EGT'n har någon skruvat bort av någon jädra anledning utan att ha fått med den.
Så här står jag med en 745a reggad som en 16V turbo. Så jag har då nästan bestämt mig för att falla in i strömmen med något vanligt men ändå ovanligt, skrämma upp en 2l maskin till iaf över 700 motorhästar.
Och är på god väg just nu iaf. Motorn är nästan klar, toppen ska portas och blocket oringas sedan så är motorn ihop. Verdi stakar och KS kolvar, original vev som är en smidd, och den bör stå pall för en massa mos. Ska bli spännande..