3683
Sök

Audi Coupé tar in vatten :/

543 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
Hallå!
Vet inte riktigt om rubriken duger, men hoppas ni inte blev lurade.
Det är så att min Audi Coupé tar in vatten fram vid förarplatsen.
Det är nere vid pedalerna det blir blött. Jag tror inte det är rost eller så, för jag kikade när jag hade bilen upplyft. Utan tror mer på att det är nåt dräneringshål eller vad man ska kalla det som har blivit igentäppt av nånting.. Är det någon som har varit med om något liknande?
MVH

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

543 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
Vart är alla experter när man behöver dom?

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

159 Inlägg
20 februari 2007
testa smaka på vattnet. smakar de sött kan de va värmepaketet dvs glykol vatten. enda tanke ja fick när du sa de läckte in vid pedalerna

543 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
Robban-vr6 skrev:
testa smaka på vattnet. smakar de sött kan de va värmepaketet dvs glykol vatten. enda tanke ja fick när du sa de läckte in vid pedalerna

m okej. Kanske ska lukta på det istället. Med tanke på att mattan i bilen är väl kanske inte fräshaste tongue Men får kanske ta sig ett "smutt" big_smile

Servicerådgivare
715 Inlägg
20 februari 2007
kommer inte ihåg hur de såg ut på min coupe men vet att på andra audi   så kan de bildas löv under gallret vid vindrutetorkarna .. om de blir för mycke skit där så läcker de in på nåt konstigt sätt...

testa kolla så där ente e för mycke skit där ..

mvh Chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

2 Inlägg
20 maj 2007
ja hade en mazda 323f förut som läkte in vatten. jag borrade ett ca 8mm hål i underedet och efter det var det álltid torrt i bilen.

Vilket däck blir minst slitet när en bil svänger snabbt till vänster?

elektriker
591 Inlägg
21 maj 2007
Hej

Hade samma problem i min audi 90 och det var värmepaketet som läkte. Gör som någon skrev tidigare och gnugga fingertoppen i mattan där det är fuktigt och smaka på det.
Är det sött så är det värmepaketet.
Jag hällde i kylarcement i den och då lutade det läcka men det var en ren chansning som gick in:) Inte så kul/billigt att köpa ett nytt paket.
Mvh Kim

---------------> Kimpan

1 207 Inlägg
21 maj 2007
Hmm, ett audi fel hör jag.. Jag har nämligen en audi 80 -90 som även är dyngsur på samma ställe som du beskrev.

Sök