2695
Sök

Kamrems Problem!

247 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Har precis monterat ett ny kamrem på min motor och jag blir sjukt sne på att den lägger sig så långt ut på kamdreven. nån som vet hur man kan fixa detta?
bild på remfan finns i mitt `Galleri`

MVH

Bilmekaniker
274 Inlägg
21 maj 2007
kollade precis på bilderna å ja ser inget problem.. det går aldelles utmärkt att köra med kamremmen så.. den rör sig inte

//Fredrik

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

247 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Fredrik89 skrev:
kollade precis på bilderna å ja ser inget problem.. det går aldelles utmärkt att köra med kamremmen så.. den rör sig inte

//Fredrik

jag vet att den inte rör sig. men om man vill att allt ska vara bra och fräsch ska den ju helst vara i mitten. i min 8v ligger den ända ut på kanten.

Bilmekaniker
274 Inlägg
21 maj 2007
isf kan man ta typ en plasthammare och slå lite försiktigt på kamremmen över dreven.. det brukar gå fint:D va lite försiktig med spännaren bara så klarar den dig
Senast redigerat av Fredrik89 (22 maj 2007)

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

folkvagn performance
60 Inlägg
22 maj 2007
när du bytade kamremmen.. bytade du spännaren oxå då? låter som att du fått fel spännrulle eller att den kommit fel.. för remmen lägger sig i ett läge där allt det andra ligger och om något e förlångt ut eller förlångt in så kommer remmen fel..

247 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
smekt_banan skrev:
när du bytade kamremmen.. bytade du spännaren oxå då? låter som att du fått fel spännrulle eller att den kommit fel.. för remmen lägger sig i ett läge där allt det andra ligger och om något e förlångt ut eller förlångt in så kommer remmen fel..

Nej jag bytte inte spännare eller löphjul. motorn va nyss servad hos volvo innan den skrotades. allt va i bra skick så jag böt inte det. har bara haft det borta men nu sitter det där igen och så som det sk.

97 Inlägg
22 maj 2007
hade samma problem en gång med en volvo, då var spännaren sned (helt ny)!!böjde rätt den sen gick det bra!

Sök