2524
Sök

bilen är inte vit utan gul/vit.. hur får man den att bli vit igen?

30 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
hallåjj
min 740 har börjat "gulna", och det är inte så fint!!
är det någon som har nåt tips på hur man kan få lacken att bli som den va orginal asså att den ser VIT ut igen elr är det bara att lacka om?
tacksam för svar!!

Fotograf
1 319 Inlägg
21 maj 2007
börja med att polera den och se vad du får för resultat..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

30 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
okej.. polera.. hur? tongue är mycket nybörjare på ämnet!!
men visst ska man ha en polermaskin eller går det att göra för hand eller tar det lång tid?? ska man ha något medel? vad finns det för olika, vad är bra/dåligt?

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
21 maj 2007
det tar väl en 3-4timmar med polermaskin så räkna med en 3-4veckor för hand.. poler medel kan vara bra att ha ( vet inte riktigt vilken då det finns en del )

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Fotograf
1 319 Inlägg
21 maj 2007
åk till en recond firma och fråga dom vad dom skulle rekomendera (kan kosta mkt men är oftast värt det) för medel.. en maskin kan du köpa på öb för typ några hundra som duger till att få till backa färgen med kanske går sönder fort med duger oftast till det du ska göra..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

SSS -12
3 217 Inlägg
21 maj 2007
Nogra 3 - 4 veckor tar det inte... Borja helt enkelt med att rubba upp bilen! Detta kan ta upp emot en dag beroende po storlek av bil och arbetstempo...

Hjelper inte detta so finns det "Color Back" medel... Detta om nogot borde hjelpa! Men det aer rubbing om jag inte vill minnas helt fel!

Sonax Rubbing, Sonax Hardvax och en massa Polertrassel... Sen ger du dig nogra timmar!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Solfilmsmontör
947 Inlägg
21 maj 2007
Hård rubbing sen mjuk rubbing lite vax på de och bilen är som ny. Brukar väll kosta en tusenlapp och få bilen putsad på firma.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

folkvagn performance
60 Inlägg
22 maj 2007
Prova med att polera upp bilen med grov rubbing.. Mekonomen har bra saker..

11 Inlägg
22 maj 2007
först massa vatten, shampo. Öbmaskin med massa lamuls teissor, oxidlösare (rubing light) fint garage och en hel natt så blir det nog kalas

Sök