Kan någon vänlig själ hjälpa en ohändig halvidiot med enkla felsökningstips:
Vår gamla Volvo 945 LTT (1995) som vi har haft många år och som alltid spunnit igång på första startförsöket har blivit lite svårflirtad. Bilen startar; men nu krävs det två till tre startförsök med ganska mycket tryck på gaspedalen innan den går igång. Batteriet är fräscht.
I övrigt går bilen bra och har en tendens att starta lättare när man väl har kört den ett tag.
Vad beror sådant här normalt på ? Tändstift bör det väl rimligen inte vara eftersom bilen tycks svara positivt på gaspådrag vid starten. Är det bränslefilter eller nåt annat som strular tror ni ?
Jotack - alla gamla bilar mår ju bra av storservice. Men jag tänkte i kostnadsreducerande syfte be om de första stegen i GDS-felsökning innan jag åker till verkstad och ber dom råna mig.........
Jotack - alla gamla bilar mår ju bra av storservice. Men jag tänkte i kostnadsreducerande syfte be om de första stegen i GDS-felsökning innan jag åker till verkstad och ber dom råna mig.........
Tänddelar och soppafilter är ju en bra början. Det byter du ju själv. Kamrem skulle ju kunnat kugga över en kugg ev. Kan va 1000 olika saker tyvärr. Även flera olika bidragande fel
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Ja, det är nog en god idée. Det känns dumt att snåla på dem. De är ju bara fyra stycken, om det är där skon klämmer innan man börjar dra i de dyrare sakerna. Är det LMM:n som spökar så blir det till att plundra spargrisen......
Ja, det är nog en god idée. Det känns dumt att snåla på dem. De är ju bara fyra stycken, om det är där skon klämmer innan man börjar dra i de dyrare sakerna. Är det LMM:n som spökar så blir det till att plundra spargrisen......
Med vänlig hälsning J
Motorfelslampan lyser väl inte?
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!