24 november 2014
Trådstartare
Hej jag skulle vilja höra allas åsikter angående att laga ett bildäck med punka.
Jag hade en skruv i ett bakdäck på mina vintersulor, och har sen tidigare haft dålig erfarenhet med att laga punka, då en firmabil hade punka som lagades med den varianten med en lapp i däcket och en pip ut från däcket, och efter en vecka så var det tokpunka igen. Så jag har aldrig haft riktigt pålitlighet av lagning av bildäck.
Nu så fick jag mitt däck lagat iallafall och tänkte höra era erfarenheter av att laga. Vill inte få punka i dålig tid.
Den varianten som användes på mitt däck var en "rundstav" som man drar i på tvärn i däcket, utan att ens demontera däcket från fälgen, valde de då mekanikern ansåg det var bättre än klisterlapp varianten.
Så vad är era åsikter om dessa två lagningsvarianter, vill höra båda bra och dåliga erfarenheter
Och jag valde att inte köpa 2 nya däck då jag har en hel uppsättning bra vinterdäck på plåtfälg, så tänkte det var lite slösaktigt. Då dessa är aluminium så är det endast en utseende fråga.