25 november 2014
Trådstartare
Hej alla!
Köpte mig en Volvo 740 - 88 för ett tag sedan som var tänkt att ha och köra med i vinter.
Kört med den lite då & då sen jag köpte den och har fungerat utmärkt tills härom kvällen..
Var ute och lekte lite i rondellerna här hemma, påväg mot rondellen började bilen "rycka" "hacka" till när jag gasade men la av ganska direkt.
Väl uppe i rondellen dog bilen och vägrade starta, stiften, tändkablar, fördelare, allt funkade som de skulle men den vägrade starta så vi misstänkte det var relät t soppan som gett upp.
Bogserade hem bilen och testade med ett nytt relä dagen efter och den startade "WOHO" till jag skulle köra runt kvarteret och den började "hacka" "rycka" igen, dock denna gången dog bilen och var väldigt svår startad efter detta..
Har bytt hela tankamaturen och är nog inne på mitt 3-4 soppa relä.. och problemet kvarstår!
Körde senast idag efter ja hade bytt amaturen & ännu ett relä.. kom ca 200-300m så dog bilen igen efter att den börjat hacka, strypa sig själv som den tidigare gjort..
Någon som har en idé vad felet kan vara för har verkligen ingen aning vad felet kan vara längre...
Tack på förhand!
MVH Tim.