3157
Sök

Lacka baklucka med skarv eller byta?

305 Inlägg
2 december 2014
Trådstartare
Hej
köpte min mörk blåa s80 99a i lite halvtaskigt väder , Upptäckte efteråt att bakluckan hade 3st 5cm bubbel rost på
nedre delen. i övrig jätte fräsch.  nu undrar jag vad som e bäst, fixa rosten och be en lackerare lacka hela kanten som syns . Eller beställa en annan lucka på laga.se ovetande om den har repor /bucklor eller avvikande nyans .. ?
s80 har ju en plast kåpa som man kan be han gömma skarven bakom. Men hur bra kan dom matcha gammal färg med ny ? vilket hade ni satsat på ?
Senast redigerat av Farfar77 (2 december 2014)

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
2 december 2014
Är luckan schysst i övrigt så lämna på lack.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

2 403 Inlägg
2 december 2014
min uppfattning om rost som kommer underifrån är att oftast är plåten totalt sönderrostad hmm  men du kan ju alltid testa att slipa bort rosten ordentligt o se ifall du får bort allt jävla skit utan att det blir hål eller att plåten ser allt för otäck ut smile Annars så hade jag nog bytt luckan ifall du ska behålla bilen väldigt länge.

692 Inlägg
2 december 2014
Farfar77 skrev:
Hej
köpte min mörk blåa s80 99a i lite halvtaskigt väder , Upptäckte efteråt att bakluckan hade 3st 5cm bubbel rost på
nedre delen. i övrig jätte fräsch.  nu undrar jag vad som e bäst, fixa rosten och be en lackerare lacka hela kanten som syns . Eller beställa en annan lucka på laga.se ovetande om den har repor /bucklor eller avvikande nyans .. ?
s80 har ju en plast kåpa som man kan be han gömma skarven bakom. Men hur bra kan dom matcha gammal färg med ny ? vilket hade ni satsat på ?

Då jag arbetar på en bilfirma så har jag en del erfarenhet om det, vi lackerar en hel del vid skrapningar stötfångare osv och ofta blir det skarvar. Dagens färg och lackerare gör ett så pass bra jobb så att skarven inte syns. Men åk till din lokala lackfirma och be om råd, kan dom fixa det utan en synlig skarv så är det ju inga problem.

305 Inlägg
2 december 2014
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
min uppfattning om rost som kommer underifrån är att oftast är plåten totalt sönderrostad hmm  men du kan ju alltid testa att slipa bort rosten ordentligt o se ifall du får bort allt jävla skit utan att det blir hål eller att plåten ser allt för otäck ut smile Annars så hade jag nog bytt luckan ifall du ska behålla bilen väldigt länge.

Japp tänkt ha bilen länge, och den e 99% rostfri i övrigt. Antingen slarv eller standard rost ? läste nån artikel om att volvo inte vaxade insidan på luckorna så bra ? Är möjligt att plåten kan va för långt gången.
Men ska pröva slipa nån dag och se efter.  inget att förlora . neutral kan lägga upp bild på detta vid senare tillfälle.
Senast redigerat av Farfar77 (2 december 2014)

Sök