4432
Sök

Falska "vänner"

337 Inlägg
1 december 2014
Trådstartare
Hej,

Har suttit och varit riktigt irriterad över hur människor som påstår vara ens vänner kan vara så falska, När dom behöver  hjälp så ställer man alltid upp oavsett om det handlar om pengar personliga problem m.m, för man ställer ju alltid upp för en vän? Men när denna "perioden" är över så försvinner dom människorna sakta men säkert inget tack ingen uppskattning eller något.

Vet ju självklart nu att de inte är vänner som är värda att lägga någon energi på. Men irriterande är de.

Är de någon annan som råkat ut får sådana idioter?

7 435 Inlägg
2 december 2014
Eric91 skrev:
Hej,

Har suttit och varit riktigt irriterad över hur människor som påstår vara ens vänner kan vara så falska, När dom behöver  hjälp så ställer man alltid upp oavsett om det handlar om pengar personliga problem m.m, för man ställer ju alltid upp för en vän? Men när denna "perioden" är över så försvinner dom människorna sakta men säkert inget tack ingen uppskattning eller något.

Vet ju självklart nu att de inte är vänner som är värda att lägga någon energi på. Men irriterande är de.

Är de någon annan som råkat ut får sådana idioter?

det gör nog de flesta som ställer upp,, för de som ej gör det ÄR just dem som bara är takers,

6 655 Inlägg
2 december 2014
Som bilmekaniker känner man sig lite som den mest utnyttjade personen. Men jo, stött på såna.

Värsta jag vet är när en kompis blir erbjuden att betala senare, men drar ut på betalningen och blir sur när man själv ledsnat och vill ha betalt. Så tog en av mina vänskaper slut. Gällde ingen större summa så, men sånt barnsligt beteende av dem andre. (Om herren läser detta så vet du nu varför jag inte pratar med dig.)

Edit; Drar ut på betalningen med dåliga ursäkter, som att han glömde
Senast redigerat av Malheus (2 december 2014)

De/Dem

786 Inlägg
2 december 2014
Jao, De där känner man igen Riktigt bra.

Kräver ej betalt när jag skruvar åt andra, Men får man en liten peng som hjälp på vägen blir man ju klart lite gladare, Annars är folk Väldigt snåla och Tvära när de gäller låna eller hjälpa mej, Men brukar behålla det i minnet och när dem skall hem ifrån någon fest och sånt då skall man säga det, Du minns ju den gången när du gjorde så där emot mej. Visst kan man få skuldkänslor och sånt men i längden mår du bättre av det. Så jävla Drygt att fråga efter pengar ifrån en givmild person och senare aldrig ge tillbaka. Bara att skita i såna vänner, Typ som Sveriges regering tror dem kan hjälpa hela världen fast i slut ändan är det hjälparen som är i pisset.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

309 Inlägg
2 december 2014
Kan bara hålla med. Har haft så kallade vänner som bara hörde av sej när dom behövde hjälp me bilen eller nått, sen hörde man inget på skitlänge. O så undrar dom varför man är sur på dom..... Har bett alla såna vänner fara o flyga o de kändes fan skönt o få de sagt o slippa gräma sej över såna personer mer.

337 Inlägg
2 december 2014
Trådstartare
Jag fattar fan inte hur folk kan bete sig på en sådant sätt, Ett exempel "hade" en vän för ca 1 årsedan då vi var dom bästa vännerna träffades nästan varje dag umgicks varje helg hittade på massa galenskaper. vi höll varandras ryggar fri och hjälpte varandra. Sen träffar den andra personen några andra som vars enda nöja är att supa sig drägg full så fort tillfälles ges, och helt plötsligt är man lika mycket värd som en påse skit.

Fy fan säger jag bara
Senast redigerat av Eric91 (2 december 2014)

7 435 Inlägg
2 december 2014
Eric91 skrev:
Jag fattar fan inte hur folk kan bete sig på en sådant sätt, Ett exempel "hade" en vän för ca 1 årsedan då vi var dom bästa vännerna träffades nästan varje dag umgicks varje helg hittade på massa galenskaper. vi höll varandras ryggar fri och hjälpte varandra. Sen träffar den andra personen några andra som vars enda nöja är att supa sig drägg full så fort tillfälles ges, och helt plötsligt är man lika mycket värd som en påse skit.

Fy fan säger jag bara

bin there

786 Inlägg
2 december 2014
Eric91 skrev:

Fy fan säger jag bara

De där med Supningen har man råkat ut för allt för mye roll Men iallafall brukar kunna ha roligt för mej själv..

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

3 182 Inlägg
3 december 2014
japp många såna hade man. har några riktiga vänner kvar.

412 Inlägg
4 december 2014
90% av mina vänner är bara mina vänner när deras datorer, internet eller mobiltelefoner krånglar, då har man ca. 5 minuter på sig att åka dit och fixa det annars är man en sur idiot eller något liknande. Du får ett dovt tack för hjälpen om du har tur sen hör man aldrig något ifrån dom förrän nästa gång det krånglar.

När jag har något som krånglar eller behöver hjälp med något som tar 5 minuter max så lovas det dyrt och heligt att man ska få hjälp, fast dom kan inte just den dagen utan man får vänta 2-3 veckor tills dom har en ledig lucka i kalendern. 

Slutsatsen jag har dragit är att man klarar av att göra betydligt mycket mer än man tror själv, det gäller bara att man försöka.

135
├┼┼
24 R

Muttley
4 december 2014
Lär dig att våga ta betalt för tjänster. Och våga ta ränta på dina utlånade pengar så slipper du dem omgående.  Och de kan ju vara skönt.

Gnäller dem så säger du att du måste säkra dina pengar och att du hade tjänat mer pengar på att ha dem investerade men att du nu måste låna ut till dem.

671 Inlägg
7 december 2014
Är inte 95% av befolkningen små vidriga egoister...
Har man något av intresse så vill de få en del av kakan och säger man" öppna plånboken" så försvinner de.
Hjälpte en kille att få kontakt med stora tunga forskargubbar han har spelat att han e gud ett tag, men jag vet vad han går för. Nu söker han kontakt för snart är det dags för sammankomster med forskarna och han vet att allt han säger är bara ett eko och han har inte allt som behövs för att upprätthålla ett meningsfullt samtal med en av forskarna. När jag inte svarar i telefon så går han omvägar för o få kontakt men nu får han tappa ansiktet, jag tänker inte rädda honom.....
Hhhöhh forskarna är också parasiter jag har brytit med dem efter att ha slagit hål på deras ageranden alltför många gånger.

Nu vill de bli vänner på LinkedIn men jag ger inte bort någon mer kunskap så de kan stiga i graderna....
De gick över gränsen när de ville ha förteckningar över mina teorier.....

Världen är full av parasiter.......
Senast redigerat av endorfinslaven (7 december 2014)

337 Inlägg
7 december 2014
Trådstartare
Håller med dom flesta gör allt för egen vinning, Finns ingen som värderar Moral, etik och vänlighet längre.

Denna låten tycker jag passar bra in på dom flesta.

https://www.youtube.com/watch?v=6SY_SwG17hQ
Senast redigerat av Eric91 (7 december 2014)

Sök