Klart man kommer ner med den!
Dags för en liten uppdatering!
Har nu fått igång motor och fått allting att lira. Sedan senaste uppdateringen har jag demonterat bort styrservopumpen då min 83:a ej har styrväxeln för styrservo. Första tanken var att byta till en kortare multirem, men på M52 motorn såg de jävligt tight ut då man hade en remspännare som såg ut att komma i vägen där remmen skulle gå mellan generator remhjulet och remhjulet på vevaxeln.
Tänkte då att man skulle loopa en slang från utgående till styrservooljebehållaren men insåg ganska fort att de kommer bli svårt att få tätt utan en riktigt pressad hydraulslang. Vi provade men de läckte och jävlades bara.
Då googlade jag runt och hitta på en sida en som hade bytt ut remmen mot en kortare rem. Men det var på en M50 så var osäker på om de skulle funka på min M52. Detta då M50 har två remspännare. En mellan vattenpumpen och generatorn och en mellan generator och vevaxeln. Medans M52:an bara har en spännare mellan generatorn och vevaxeln.
M52:ans remspännare!
Men tänkte eftersom de funka på hans m50 lär de funka på M52:an med vilket det gjorde!
Vi försökte först mäta upp med ett snöre men blev svårt att få det bra. Så de slutade med att vi satte dit likadan rem som satt på M50:in och då funka de klockrent! Remmen vi satte dit heter 6Pk1420, hitta den på följande forum:
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=1&t=19834&start=34Har även monterat ditt ett motorvärmarkablage och kupeuttag samt kopplat in motorvärmaren så nu skonas motorn lite om man skulle vilja ut och köra när de är 20 minus
Har tyvärr fått lite problem med laddningen
Tror att det är jordfel någonstans då Lambdasond, Break failure, Parking brake och laddlampan börjar lysa samtidigt...men den glappar till ibland så man får laddning lite då och då. Tror att det är någon jordpunkt bakom instrumentpanelen som jävlar sig. Men har ej hunnit kolla närmare på problemet men ska nog lösa sig
Nästa att ta tag i vår blir att sätta på en 1031 bakaxel och även få dit en armatur med förpump till tanken. Funkar att köra som det är nu men pumpen lever om alldeles för mycket då jag tror den får jobba mycket hårdare utan förpumpen.
Film från första provkörningen!
https://www.youtube.com/results?search_ … 242+m52b28Allt för stunden! Go jul och gott nytt år på er!