3793
Sök

Audi 100 C4 avant-93 långtidsprojekt - Uppdatering!!, ihopmontering påbörjad (15/04/14)

Syftet med projektet är att få ett tuffare stuk på bilen samtidigt som den ska hållas i gott skick, Ska byta lite delar och tona rutor etc :), Detta kommer bli ett långtids projekt med försök till att få ut det mesta av lite... Visa mer

41 617 Visningar
Uppdaterades senast 24 februari 2015
2 164 Inlägg
4 september 2014
#62
Följer! smile Kortslutning är inte helt ovanligt i dessa bilarna.. Pluspolen har en tendens att jorda i baksätet, så man måste vara noga att ha ett plastlock eller silvertejp på polen, annars kan det bli illa tongue Ska bli roligt och se hur det blir med den gamle audin! big_smile Har haft ett gäng, men nu har jag A6 -99 och S6 -96 smile

"Life´s too short to drive a boring car"

317 Inlägg
4 september 2014
Trådstartare
#63
haha tänk att folk ser denna tråden nu wink, har inte gjort något väldigt med bilen. krånglar med motorn och börjar tröttna så bilen kommer ev säljas/bytas in och en nyare bil kommer inskaffas. Kanske blir att den stannar över vintern om jag inte hittar något objekt.

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

2 164 Inlägg
4 september 2014
#64
Vad är det som krånglar? smile

"Life´s too short to drive a boring car"

317 Inlägg
4 september 2014
Trådstartare
#65
vet inte men den går skit skumt :S, har misstänkt kallstartsventilen men verkar inte vara den då det ej blir någon skillnad.. De konstiga är att när jag hade kontakten urdragen så starta den jätte lätt när de va kallt (ca 9+) ute men seg startad när de va runt 20+ :S, men sen efter start så motar den ett bra tag innan den baktänder låter de som och börjar gå :S

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

317 Inlägg
31 januari 2015
Trådstartare
#66
Denna bil ska jag nu försöka sälja!, skaffat en a6 som jag ska försöka göra ett litet projekt om istället!, Lite enkelt ljudbygge och lite till snyggning smile. Om Intresse för bilen finnes så är det bara skriva!

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

1 432 Inlägg
22 februari 2015
#67
Klart att ett intresse finns, så länge det är en C4 wink tongue

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

317 Inlägg
24 februari 2015
Trådstartare
#68
bilen är såld så ska börja med a6an ist smile

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5


Sök