3095
Sök

Wastegate som inte öppnar som den ska!!!

38 Inlägg
3 mars 2015
Trådstartare
Hallå där har en passat 98a som jag har monterat en T04 Turbo på med 35mm extern Wastegate.

FELET är att Wastegaten inte öppnar som den ska. Behöver tips på hur jag ska koppla slangarna på Wastegaten??

Håller jag 1an växel så öppnar den vid typ 0.7bar och kasar jag i 2an så är den öppen till runt 1.5bar..
Kör jag på 2an och kör upp laddet så hör man att Wastegaten vill öppna vid 1.2bar ladd spärren hoppar då i och så hamnar spärren på 0.6bar tills jag startar om bilen.

Men nu är Fråga vad ska jag koppla på övre nippeln på Wastegaten och vad ska jag koppla in på den nedre nippeln?? 

MVH Sebastian

19 Inlägg
3 mars 2015
Tjena, har nyligen gjort lika dant på min 740.
Först vad har dom wg för fjäder?
Vad det gäller wg och dess anslutningar så som jag har förstått det
den undre är till vacuum/tryck från till exempel insuget eller om du har nippel på turbon. Den över är till för att pysa om man vill ha mer laddtryck än orginalt öppnings tryck
det vill säga att man kopplar en pysventil på den undere och ut ifrån pysventilens justering sätter man en slang till den övre nipplen då får den ett litet mot tryck som arbetar i mot membranet i wg

Är lite novice på detta med extern wg så om någon annan med mer kompetens får gärna rätta mina fel. Hoppas det hjälper lite iallafall

38 Inlägg
3 mars 2015
Trådstartare
Weastegaten är Helt ny och har hört att dom levereras med 0.6 Bars fjäder om jag inte minns fel smile

Har ingen nippel på Turbon just nu men uttag för det. och vet inte vad jag ska ta det på insuget någonstans sad
Senast redigerat av Sebbz92 (3 mars 2015)

Sök