Tänkte visa mitt projekt, det är en Volkswagen Golf 3 variant -96 GL 1,8l.
Jag började för ett par månader sedan, men har inte kommit så jätte långt då jag mitt i allt bytte min Volvo 740 mot en obesiktad Golf 2 som behövde lite fix innan den var redo att köras, vilket innebar att jag inte hade någon bil att köra i så Golf 2an har varit prio 1 ett tag. Men den är nu någorlunda färdig. Så jag tänkte sätta igång med Golf 3an igen då jag vill ha den färdig till sommaren!
Planerna för Golfen är:
- Byta båda framskärmarna då dom var jävligt rostiga.
- Byta ena tröskeln då även den var väldigt rostig.
- Svetsa lite rost i golvet (Klart)
- Lacka om den. Kamouflage i Mattsvart, Mattvit, Matt ljusgrå och Matt mörkgrå är planen!
- Köpa coilovers för att sänka den.
- Köpa nya fälgar och jag hade då tänkt köpa Dare DR-RS fälgar, men eftersom jag inte kommer ha råd med dem på ett tag så kommer jag ta mina 13" breddade plåtfälgar från Golf 2an sålänge.
Sen ska det ju bytas lite interiör och exteriör...
Såhär såg den ut när jag köpte den:
Lite övriga bilder på när jag plockat bort lite grejer och på all rost som var:
Tröskeln plockas bort:
Svetsat rost på 3 ställen:
Nedre bilden till vänster är i golvet under bilen, blev dåliga bilder.. Inte jätte snyggt svetsat men det beror på att jag tycker våran svets är så jävla krånglig och värdelös, lyckas aldrig ställa in den bra, så i fortsättningen ska jag låna nån annans svets i garaget!
Det är allt som är gjort just nu, så det som skall göras härnäst är att kapa i den nya tröskeln lite till så att den passar, sen ska den svetsas dit.