Laga kantstött fälg själv! någon som gjort det förr???

it_mutt Avstängd
9 mars 2015 · 10 388 Inlägg

blezzarn skrev:
Går det att spackla i repor/bucklor om det är rostfritt stål ? Kolla gärna bild på min sida

Går går det ju, men snyggt kommer det antagligen inte bli. Om du inte planerar att måla/dippa fälgen

Det är iaf min spontantanke.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
blezzarn
9 mars 2015 · 17 Inlägg

it_mutt skrev:

blezzarn skrev:
Går det att spackla i repor/bucklor om det är rostfritt stål ? Kolla gärna bild på min sida

Går går det ju, men snyggt kommer det antagligen inte bli. Om du inte planerar att måla/dippa fälgen

Det är iaf min spontantanke.

jag va precis hos en lackerare och han sa att man kan inte spackla på rostfritt stål och de går inte att slippa heller. så de han sa till mig de va att de inte går att lacka mina fälgar. sad

Audi a4 2.0 TFSI "Audi a4" (2005)
it_mutt Avstängd
9 mars 2015 · 10 388 Inlägg

blezzarn skrev:

it_mutt skrev:

blezzarn skrev:
Går det att spackla i repor/bucklor om det är rostfritt stål ? Kolla gärna bild på min sida

Går går det ju, men snyggt kommer det antagligen inte bli. Om du inte planerar att måla/dippa fälgen

Det är iaf min spontantanke.

jag va precis hos en lackerare och han sa att man kan inte spackla på rostfritt stål och de går inte att slippa heller. så de han sa till mig de va att de inte går att lacka mina fälgar. sad

Lacka rostfritt går absolut (har själv gjort det, om än inte fälgar) och även att spackla (igen; har gjort det själv, men inte på en fälg).

Sen om det inte skulle vara rekommenderat kan jag absolut köpa (allt fäster absolut inte på rostfritt).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
jaka54
9 mars 2015 · 5 797 Inlägg

Hej!
Klart det går att spackla och lacka fälgar (och allting annat i rostfritt stål).
Som vanligt kör man med tvåkomponent spackel , metall eller vanlig Plastic Padding (om det är småskador) och två komponent billack. Däremot kan man inte spackla och samtidigt få fälgen polerad blank. Det var kanske det din billackerare svarade på..?

blezzarn
9 mars 2015 · 17 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Klart det går att spackla och lacka fälgar (och allting annat i rostfritt stål).
Som vanligt kör man med tvåkomponent spackel , metall eller vanlig Plastic Padding (om det är småskador) och två komponent billack. Däremot kan man inte spackla och samtidigt få fälgen polerad blank. Det var kanske det din billackerare svarade på..?

mycket möjligt att de va så han menade. ska nog testa detta vad tror du  ? https://www.youtube.com/watch?v=LxxG4A4OgHI

Audi a4 2.0 TFSI "Audi a4" (2005)
it_mutt Avstängd
10 mars 2015 · 10 388 Inlägg

blezzarn skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Klart det går att spackla och lacka fälgar (och allting annat i rostfritt stål).
Som vanligt kör man med tvåkomponent spackel , metall eller vanlig Plastic Padding (om det är småskador) och två komponent billack. Däremot kan man inte spackla och samtidigt få fälgen polerad blank. Det var kanske det din billackerare svarade på..?

mycket möjligt att de va så han menade. ska nog testa detta vad tror du  ? https://www.youtube.com/watch?v=LxxG4A4OgHI

Ja, så kan man ju göra om fälgen är helt i aluminium. Som då går att högglanspolera. Skulle -inte- rekommendera det för din fälg, men, det är bara jag det.

Sättet de gör det på är dock inget jag skulle rekommendera till....någon alls.

Senast redigerat av it_mutt (10 mars 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
blezzarn
10 mars 2015 · 17 Inlägg

it_mutt skrev:

blezzarn skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Klart det går att spackla och lacka fälgar (och allting annat i rostfritt stål).
Som vanligt kör man med tvåkomponent spackel , metall eller vanlig Plastic Padding (om det är småskador) och två komponent billack. Däremot kan man inte spackla och samtidigt få fälgen polerad blank. Det var kanske det din billackerare svarade på..?

mycket möjligt att de va så han menade. ska nog testa detta vad tror du  ? https://www.youtube.com/watch?v=LxxG4A4OgHI

Ja, så kan man ju göra om fälgen är helt i aluminium. Som då går att högglanspolera. Skulle -inte- rekommendera det för din fälg, men, det är bara jag det.

Sättet de gör det på är dock inget jag skulle rekommendera till....någon alls.

Okej hmm har du något annat förslag på vad man kan göra ? För en säger gör si en annan säger gör så. Svårt att veta hahaha jag får i värsta fall bara testa ett av alla alternativ smile

Audi a4 2.0 TFSI "Audi a4" (2005)
it_mutt Avstängd
10 mars 2015 · 10 388 Inlägg

blezzarn skrev:

it_mutt skrev:

blezzarn skrev:

mycket möjligt att de va så han menade. ska nog testa detta vad tror du  ? https://www.youtube.com/watch?v=LxxG4A4OgHI

Ja, så kan man ju göra om fälgen är helt i aluminium. Som då går att högglanspolera. Skulle -inte- rekommendera det för din fälg, men, det är bara jag det.

Sättet de gör det på är dock inget jag skulle rekommendera till....någon alls.

Okej hmm har du något annat förslag på vad man kan göra ? För en säger gör si en annan säger gör så. Svårt att veta hahaha jag får i värsta fall bara testa ett av alla alternativ smile

Det är ju lite trist om man vill ha den polerade kanten, och inte "kan ha det".

JAG hade nog siktat på att lacka fälgarna. Och då göra ett ordentligt underarbete (spackla upp osv). Men som sagt, förstår om det är ett trist förslag om du verkligen vill ha den blanka kanten där

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang