*saxat från en sida*
*Titta dit du ska
*Titta längre fram
*Päronsvängar beror på att du tittar i svängen istället för in på nya gatan
*Man får bara trycka ner kopplingen när man ska växla, stanna eller när man kör på ettan
*När du startar från kanten i uppförsbacke ska du hålla bilen ”hängande” på dragläget medan du kollar trafiken
*När du ska svänga i en korsning kollar du innerspegeln och ytterspegeln åt det håll du ska innan du börjar blinka
*När det är stopplikt måste du stanna vid linjen
*Börja titta tidigare efter bilar i korsningen så kommer du att stanna där du ser trafiken
*När du svänger höger i en högerregelskorsning blir det bara gående / cyklister att vänta på
*Ska du svänga över någon annans ”rakt fram-väg”, måste du låta honom köra först
*Körfältsbyte: innerspegel, ytterspegel, döda vinkeln och sedan blinkers
*Byt alltid körfält in bakom en bil, aldrig framför
*Låter du blicken vila på bilen framför beror det på att du ligger för nära
*Titta inte på hastighetsmätaren i onödan, det stjäl uppmärksamhet från trafiken
*Titta inte på hastighetsmätaren så länge att du ser hur den rör sig
*Gissa vilken hastighet du kör i, och kontrollera sedan på mätaren
*Ta ner farten tidigt emot korsningarna
*Börja öka farten när du är på övergångstället på nya gatan i större korsningar
*Ha alltid höger eller vänster placering, bara de som inte vågar använda vänster körfält ligger i mitten
*Gör inget förhastat om du upptäcker / tror att du har en dålig placering