3227
Sök

Köpa rätt neon

1 112 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
Ja tänker köpa neon å sätta under bilen men ville kolla runt vad man skall satsa för märke?
Kollade på BRL.se å deras lightz neon bra pris men sen undrar jag om det finns någon med erfarenhet som har tips?

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Wankel
1 080 Inlägg
28 maj 2007
arostochp.se har ett par som jag har hört ska vara grymma..
köpte ett par röda men hann tyvärr aldrig montera och se hur det blev innan jag tröttnade på den bilen pga diverse fel, och till mazdan vill jag ha blåa..
jag har fortfarande kvar allting, endast uppackat för att kolla så allting var med, annars har jag inte rört dom..kan även byta mot liknande blått neon
skicka pm om du är intresserad!

kopierat från deras sida:
"4 rör med 2 st 120 cm och 2 st 90 cm och rören består av tjockt tåligt plexiglas. Totalt 300 röda dioder med inbyggd reflektor i varje diod, vilket ger ett oerhört stark ljus med en diod, med 300 dioder kommer det verkligen se ut som bilen svävar. Ljusorgel medföljer, 8 st. olika sekvenser och du kan dessutom ställa in ljusstyrkan och blink-hastighet (ex.vis. strobe). Inbyggd "musicsensor" (Blinkar i takt med musiken). Monteringsats medföljer där all nödvändigt kablage ingår samt fastsättningsdetaljer."

MDS Västerås

50 Inlägg
28 maj 2007
själv har jag streetglow och e kanooon nöjd

Reparatör
306 Inlägg
28 maj 2007
Har också Streetglow och är supernöjd.
Helt klart värt pengarna.

Dieselgypsy
538 Inlägg
28 maj 2007
skaffa hellre inget neon alls. Neon är horbelysning, och dessutom olaglig. Om du i alla fall skulle vela ha det under bilen föreslår jag att du ber någon som tillverkar reklamskyltar av neon och ber han vad han använder för prylar, eftersom du då garanterat kommer få något som fungerar bra mycket längre än det mesta som säljs hos BRL/MDS osv.
Senast redigerat av TheDeadDorkster (28 maj 2007)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

1 174 Inlägg
28 maj 2007
black_ravenlord skrev:
Ja tänker köpa neon å sätta under bilen men ville kolla runt vad man skall satsa för märke?
Kollade på BRL.se å deras lightz neon bra pris men sen undrar jag om det finns någon med erfarenhet som har tips?

Jag har köpt mitt fårn brl (dock bara i cupen, inte under med andra ord) å det lyser fan mer än förväntningarna kostade bara 98kr!

1 174 Inlägg
28 maj 2007
TheDeadDorkster skrev:
skaffa hellre inget neon alls. Neon är horbelysning, och dessutom olaglig. Om du i alla fall skulle vela ha det under bilen föreslår jag att du ber någon som tillverkar reklamskyltar av neon och ber han vad han använder för prylar, eftersom du då garanterat kommer få något som fungerar bra mycket längre än det mesta som säljs hos BRL/MDS osv.

Hums om inte jag mins fel så va den frågan uppe för ett tag sedan, å då sa någon att det går inte att ha rikdig neon iså fall skulle du behöva lite mera wolt ^^ (det krävde som in i *elvette!!)

Toyota-Frälst
310 Inlägg
28 maj 2007
Jag kör med MDS-kitet. Lyser bra och håller bra + att det är billigt smile
Antagligen står det sig inte sig mot de riktigt dyra men för mig duger det alldeles ypperligt

1 112 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
dom tar 498 kr för ett kitt som förut låg på 700 hos brl!
Riktigt neon kräver 1000 v vet jag så det får ju bli bilanpassat!
tror jag gör ett förstagångs test å köper på brl! har viljat ha streetglow men vet inte var man smidigt kan köpa det!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Sök