är det någon som har en ppc för att kunna ställa om värdena lite det skulle vara mysigt med 100 nya kusar i bilen säger min polare här, men en ppc skulle vara ett måsta någon som vill lån ut sin eller vet vat man kan göra det billigt???
BSR:s PPC ger ca 40 hästar till S60 T5 som steg 1. Till saken hör att det går inte att låna ngn annans box då denna "gifter in sej" med bilens ECU första gången den används. Var dock någon tidig version till bla SAAB som gick att installera på flera bilar...
Nix du får en liten dosa med programvara i som du sedan laddar in via OBD2 uttaget i den bil. Sen kan du byta mellan original o trimprogram men du kan aldrig använda någon annans ppc. Om jag skulle trimma min bil så skulle jag helt klart välja ppc så det så.!
Dels så är 100 Hkr extra inget som kommer billigt, dels så är PPC ingen metod att mappa en bil utan en metod att överföra den programvara du köpt från en chiptrimmarfirma på ett enkelt sätt till din styrenhet. Och den är kodad mot din box, bara din box.
/Göran
Zonox skrev:
är det någon som har en ppc för att kunna ställa om värdena lite det skulle vara mysigt med 100 nya kusar i bilen säger min polare här, men en ppc skulle vara ett måsta någon som vill lån ut sin eller vet vat man kan göra det billigt???
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Säkerligen, men problemet är att undersöka en tillräckligt stor population för att kunna säga huruvida "normal" chippning eller PPC trim är mera felutsatt. Jag skulle dock nog med min erfarenhet som ingenjör i 20+ år säga att metodiken runt PPC trim är tillförlitligare.
/Göran
Dreamcatcher skrev:
Hur är det egentligen med PPC trim, är det säkrare än att chippa och är det någon som haft problem efter PPC trim ?
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI