Singelturbo konvertering. Nu har jag äntligen bestämt mig för att konvertera till singelturbo har precis påbörjat bygga och väntar fortfarande på lite delar. Sen har jag nästan ett komplett singelturbo kit ? Betydligt mycket... Visa mer
Nu är det dax igen, För er som inte vet så har bilen varit en NA från början. Motorn var alldeles för dålig att bygga på så jag bestämde mig för att byta motor och låda. Fick endast tag i en dubbelturbo motor/låda som var med vettigt pris och skic. Eftersom bilen är besiktigad som singelturbo, så blir det nu ett projekt att påbörja med. Bilder kommer.
Bara ett test för att se så allt passar, i väntan på olje kittet. Grenrör med 3 mm stål och förstärkt med 4 stag. 4" downpipe och midepipe. Och en lite större turbo än original 👍
när olje kittet har landat hemma så kommer jag ta mer bilder som visar steg för steg för er som kanske är sugna på att göra nått liknande. Bilden innan är som sagt bara ett testa för att se vad som behöver kompliceras/ändra. Lämnat in aldrig från IC för att svetsa på en fläns till dumper. ( bild kommer)
Nu så är olje kittet, grenröret, wastgate och turbon på plats. Söndag blir det svetsning av downpipe/midepipe 👊 Bara och hålla tummarna att alt går enligt planerna. Blev tvungen och flytta batteriet till reservhjuls utrymmet. Pga dumpventilen...
Nu sitter Nästan allt på plats. Endast rör till luftfilter och en 3,5" V-bandsklämma. sen blir det och starta och se hur det går. Ska försöka lägga upp en film när vi starta 🙉
idag blev det första testet ute på gatan för att se hur allt lirade. Så sjukt underbar känsla och känna vridet som kommer vid det höga varvtalet. Westgaten håller inte riktigt landet uppe så de blir till och spänna fjädern lite 😀👍👊 Ska Försöka ladda upp en film där jag filmar hastighetsmätaren så ni kan få en uppfattning om hur den går nu. Mer bilder/filmer kommer