Som ovan.. Har använt sån där STP ceaner för akut ryckig gång men utan resultat, böt både tändstift & batteri i helgen men gick nästan sämre efter det. nya stift & ett bättre begagnat betteri.
Åker man li9te för sakta på en växel eller ja.. nästan på alla varv under 4000 så rycker den, hoppar, blöddrar och cpar sig!
Får den för lite bensin eller för mycket? Luft eller vad kan dt vara. hört även någon få gång att det smäller till i avgarsöret när den håller på. Kan tänka mig att det blir eldlåga i utblåset nästan fast lite mildare
Vet inte alls vad man ska kolla etfer då vi inte har tid att felsöka en massa på en gammal vintrbil.
Dn startar & går och har varit såhär någon månad nu men det blir nästan värre allt eftersom imbillar jag mig. Nå tipps på vad för fel det kan vara? vet inte hur länge man vågar köra innan den tvärdör eller nått.
Min vinterbil var likadan. Jag bytte alla tändkablar. Som gick från fördelaren och tändspole. Då gick den som den skulle sen. Vet ju inte hur den motorn är men borde vara samma uppbyggnad. Om det inte är självaste fördelare eller tändspole.
Min vinterbil var likadan. Jag bytte alla tändkablar. Som gick från fördelaren och tändspole. Då gick den som den skulle sen. Vet ju inte hur den motorn är men borde vara samma uppbyggnad. Om det inte är självaste fördelare eller tändspole.
okej ja det låter som ett möjligt val då juag tror att det har med tändningen att göra då den rycker mest när man gasar lite mer och ja så svårt att färklara ju men det kan man ju kanske prova
Nya stift, testat luftmassemätaren, mätt upp tändkablarna, kollat så den går på alla cylindrar, använt injecktorcleaner 3ggr med olika märken, men det blir knappt någon skillnad.
Rycker & poffar om det blir lite motstånd sen över typ 4,500 varv låter det som om bilen ska explodera Har slut på idéer om vad som kan vara fel & vad kam kan prova.
Startar & går alltid men just att så fort man gasar på lite för att normalt komma upp i lite fart så ja.. låter som en 80 åring med kol
Blir inga "eldlågor" i avgasröret heller nät det poffar & smäller till i avgasröret som det vart på en annan gammal bil vi hade så kan det vara något att den inte får tillräckligt med bränsle eller kanske för mycket fult??
Nya stift, testat luftmassemätaren, mätt upp tändkablarna, kollat så den går på alla cylindrar, använt injecktorcleaner 3ggr med olika märken, men det blir knappt någon skillnad.
Rycker & poffar om det blir lite motstånd sen över typ 4,500 varv låter det som om bilen ska explodera Har slut på idéer om vad som kan vara fel & vad kam kan prova.
Startar & går alltid men just att så fort man gasar på lite för att normalt komma upp i lite fart så ja.. låter som en 80 åring med kol
Blir inga "eldlågor" i avgasröret heller nät det poffar & smäller till i avgasröret som det vart på en annan gammal bil vi hade så kan det vara något att den inte får tillräckligt med bränsle eller kanske för mycket fult??
Bytt bränslefiltret nyligen? Kollat om katalysatorn inte e slut?
Nya stift, testat luftmassemätaren, mätt upp tändkablarna, kollat så den går på alla cylindrar, använt injecktorcleaner 3ggr med olika märken, men det blir knappt någon skillnad.
Rycker & poffar om det blir lite motstånd sen över typ 4,500 varv låter det som om bilen ska explodera Har slut på idéer om vad som kan vara fel & vad kam kan prova.
Startar & går alltid men just att så fort man gasar på lite för att normalt komma upp i lite fart så ja.. låter som en 80 åring med kol
Blir inga "eldlågor" i avgasröret heller nät det poffar & smäller till i avgasröret som det vart på en annan gammal bil vi hade så kan det vara något att den inte får tillräckligt med bränsle eller kanske för mycket fult??
Bytt bränslefiltret nyligen? Kollat om katalysatorn inte e slut?
köpte den nybesiktad & gick helt ok så har inte bytt nå mer än tändstiften Vart sitter det på denna bil? och ang katten, har du nå bra tipps på hur man kan se om den är trasig? beter sig bilen såhär då?
Eftersom det låter lite i avgasröret till & från så skulle det kanske kunna vara katten, eller om tex lambdasonden eller nå avgastempgivare vara dåliga? eller har dom 2 sistnämnda ingenting att göra med hur bilen går?
Nya stift, testat luftmassemätaren, mätt upp tändkablarna, kollat så den går på alla cylindrar, använt injecktorcleaner 3ggr med olika märken, men det blir knappt någon skillnad.
Rycker & poffar om det blir lite motstånd sen över typ 4,500 varv låter det som om bilen ska explodera Har slut på idéer om vad som kan vara fel & vad kam kan prova.
Startar & går alltid men just att så fort man gasar på lite för att normalt komma upp i lite fart så ja.. låter som en 80 åring med kol
Blir inga "eldlågor" i avgasröret heller nät det poffar & smäller till i avgasröret som det vart på en annan gammal bil vi hade så kan det vara något att den inte får tillräckligt med bränsle eller kanske för mycket fult??
Bytt bränslefiltret nyligen? Kollat om katalysatorn inte e slut?
köpte den nybesiktad & gick helt ok så har inte bytt nå mer än tändstiften Vart sitter det på denna bil? och ang katten, har du nå bra tipps på hur man kan se om den är trasig? beter sig bilen såhär då?
Eftersom det låter lite i avgasröret till & från så skulle det kanske kunna vara katten, eller om tex lambdasonden eller nå avgastempgivare vara dåliga? eller har dom 2 sistnämnda ingenting att göra med hur bilen går?
Katen e väl lättast och kolla genom att ta bort avasröret och kolla om det blir skillnad Lamdasonden kan det vara men e ofta lätt och kolla genom att dra sladden så ska bilen gå på fabriksinställningarna och går den bra då så... Har dåligt koll på var filtret sitter men på forester (-05) sitter det i motorrummet har jag för mig!
Bytt bränslefiltret nyligen? Kollat om katalysatorn inte e slut?
köpte den nybesiktad & gick helt ok så har inte bytt nå mer än tändstiften Vart sitter det på denna bil? och ang katten, har du nå bra tipps på hur man kan se om den är trasig? beter sig bilen såhär då?
Eftersom det låter lite i avgasröret till & från så skulle det kanske kunna vara katten, eller om tex lambdasonden eller nå avgastempgivare vara dåliga? eller har dom 2 sistnämnda ingenting att göra med hur bilen går?
Katen e väl lättast och kolla genom att ta bort avasröret och kolla om det blir skillnad Lamdasonden kan det vara men e ofta lätt och kolla genom att dra sladden så ska bilen gå på fabriksinställningarna och går den bra då så... Har dåligt koll på var filtret sitter men på forester (-05) sitter det i motorrummet har jag för mig!
okej, så alltså montera bort avgasrören FÖRE katten då? och går den bättre är det den då? eller fattar jag fel?
Och lamdan drar man sladden & även där ska den gå bättre alltså om den är trasig/dålig?
köpte den nybesiktad & gick helt ok så har inte bytt nå mer än tändstiften Vart sitter det på denna bil? och ang katten, har du nå bra tipps på hur man kan se om den är trasig? beter sig bilen såhär då?
Eftersom det låter lite i avgasröret till & från så skulle det kanske kunna vara katten, eller om tex lambdasonden eller nå avgastempgivare vara dåliga? eller har dom 2 sistnämnda ingenting att göra med hur bilen går?
Katen e väl lättast och kolla genom att ta bort avasröret och kolla om det blir skillnad Lamdasonden kan det vara men e ofta lätt och kolla genom att dra sladden så ska bilen gå på fabriksinställningarna och går den bra då så... Har dåligt koll på var filtret sitter men på forester (-05) sitter det i motorrummet har jag för mig!
okej, så alltså montera bort avgasrören FÖRE katten då? och går den bättre är det den då? eller fattar jag fel?
Och lamdan drar man sladden & även där ska den gå bättre alltså om den är trasig/dålig?
Katen e väl lättast och kolla genom att ta bort avasröret och kolla om det blir skillnad Lamdasonden kan det vara men e ofta lätt och kolla genom att dra sladden så ska bilen gå på fabriksinställningarna och går den bra då så... Har dåligt koll på var filtret sitter men på forester (-05) sitter det i motorrummet har jag för mig!
okej, så alltså montera bort avgasrören FÖRE katten då? och går den bättre är det den då? eller fattar jag fel?
Och lamdan drar man sladden & även där ska den gå bättre alltså om den är trasig/dålig?
Helt rätt...på båda!
fan va fint blir att försöka hinna testa dessa 2 i helgen då. HOPPAS verkligen något av dom är trasigt så man någon gång kan få ett svar på vad som är tok.
Skit segt att inte veta & inte hitta felet. Tack så mycket sålänge så återkommer jag med resultat i helgen
okej, så alltså montera bort avgasrören FÖRE katten då? och går den bättre är det den då? eller fattar jag fel?
Och lamdan drar man sladden & även där ska den gå bättre alltså om den är trasig/dålig?
Helt rätt...på båda!
fan va fint blir att försöka hinna testa dessa 2 i helgen då. HOPPAS verkligen något av dom är trasigt så man någon gång kan få ett svar på vad som är tok.
Skit segt att inte veta & inte hitta felet. Tack så mycket sålänge så återkommer jag med resultat i helgen
Köpte stift igen fast spenderade ett par 100 på dom nu. Går som en klocka Skönt det då.
Trodde det var pumpen eller bränslefiltret då vi kollade upp en läcka. sprutar bensin när man tankar & efter vi såg skicket på röret tänkte vi om det är massa rost & grus i tanken som gjorde att den gick dåligt. men men, nu går det fin fint
Ja som jag skrev tidigare GICK kalas efter stift byte. gick ca 5 mil sen går den lika jäkla illa som innan.
Vad tusan kan det då vara om den går bra till 100% några mil med bara nya stift som inte var från biltema? Kan det vara tändkablarna ändå eller går stiften sönder eller vad är fel?.. blir helt matt på den där bilen alltså!
Hade liknade problem med min subaru .. det var bränsle filtret som var felet den var full med brun sörja , bara att vända uppochner å blåsa ur med tryckluft.