Köpråd: Audi A6 2,0 TDI 140hk S-Line Automat -08

JoakimN
18 maj 2015 · 39 Inlägg

Hallå!
Som rubriken lyder vill jag ha köpråd samt för och nackdelar när det gäller Audi A6 2,0 TDI S-Line -08. Har spanat in mig på en som är automat, gått ca 17.000 mil fullstämplad servicebok och kamremmen är bytt nyligen!
Jag vill ha för och nackdelar med dessa bilar och om någon vet kända fel på dessa? Är 17.000 mil för långt? Bilen ligger i prisklassen runt 90.000kr!
Kom med allt ni har!

Mvh Jocke

it_mutt Avstängd
18 maj 2015 · 10 388 Inlägg

Skulle nog snarare säga att det är relativt lite för en diesel (7 år gammal ~ 2400mil/år).

Tyvärr har jag fruktansvärt dålig koll på dieselmotorerna, så jag kan inte säga något specifikt gällande motorvalet.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
JoakimN
19 maj 2015 · 39 Inlägg

it_mutt skrev:
Skulle nog snarare säga att det är relativt lite för en diesel (7 år gammal ~ 2400mil/år).

Tyvärr har jag fruktansvärt dålig koll på dieselmotorerna, så jag kan inte säga något specifikt gällande motorvalet.

Ja jag har lite dålig koll överlag när det gäller just diesel, vad som anses vara mycket och lite! Men har fått för mig att diesel bilarna ska kunna rulla rätt långt!
Men vet du något i övrigt om själva modellen och årsmodell? Har 2 barn och 2 hundar sonika in i den och så damen då förstås 😜! Är den så pass rymlig som den ser ut att vara?

it_mutt Avstängd
19 maj 2015 · 10 388 Inlägg

JoakimN skrev:

it_mutt skrev:
Skulle nog snarare säga att det är relativt lite för en diesel (7 år gammal ~ 2400mil/år).

Tyvärr har jag fruktansvärt dålig koll på dieselmotorerna, så jag kan inte säga något specifikt gällande motorvalet.

Ja jag har lite dålig koll överlag när det gäller just diesel, vad som anses vara mycket och lite! Men har fått för mig att diesel bilarna ska kunna rulla rätt långt!
Men vet du något i övrigt om själva modellen och årsmodell? Har 2 barn och 2 hundar sonika in i den och så damen då förstås 😜! Är den så pass rymlig som den ser ut att vara?

Dieslar brukar ju köras när folk kör "mycket", så det brukar bli en hel del mil på dessa.

Utrymmet är något subjektivt så det säger jag inget om.

Det som är störst problem är motorerna och listrosten (som på alla audis av någon spännande anledning). Nu tittar du på diesel, så motorerna ska inte vara något större problem.

Däremot är jag lite osäker på huruvida 2.0TDI har kamkedja (jo den har det, men istället för)eller kamrem. Är ju värt att kolla upp (om du inte redan vet). Om inte annat för servicekostnadens skull.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang