3734
Sök

Köpråd: Koppling 940 turbo

12 Inlägg
12 juni 2015
Trådstartare
Tjena!

Har en lätt uppskrämd 945 turbo, chip och laddar ca 1 bar. Leker, börnar, ja allt som sliter koppling
Slängde på färska baksulor, vips så luktade det och rök om kopplingen istället för bakdäcken wink
Kommer troligen skrämmas upp ytterliggare under sommaren, så behöver tips på lite bättre koppling som inte är allt för dyr. läst om 712 tryckplatta men att det kan va lite klent om man leker mycket. Så antar att 6 puckad sinter är rätt väg att gå?
Äh, låter er som kan säga istället. Länka gärna vad jag ska köpa också så blir jag väldigt glad smile

Tack på förhand!

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
12 juni 2015
En 712 platta ihop med en NY originallamell blir nice!! Se till att ditt svänghjul är schysst oxå. Dvs slätt. Finns välanvända svänghjul som ser ut som slutkörda bromsskivor. I det läget kvittar hur dyra fräna grejjer man monterar. Det kommer slira ändå. Personligen gillar jag inte sinter om bilen ska användas som brukis.

Kör med stenhård tryckplatta med vanlig lamell på 240turbo. Asnice. Körde med 712platta och originalamell på min 940 -97. Sjukt nice. Man får fina muskler i vänsterbenet som en bonus

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Sök